system
ضرورت ایجاد شهرکی برای اسکان متخصصان و نخبگان در مجاورت پارک فناوری پردیس
ضرورت ایجاد شهرکی برای اسکان متخصصان و نخبگان در مجاورت پارک فناوری پردیس
معاون علمی رئیس جمهور عنوان کرد

ضرورت ایجاد شهرکی برای اسکان متخصصان و نخبگان در مجاورت پارک فناوری پردیس


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 93844
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری بر ضرورت ایجاد شهر یا شهرک نوآوری در کنار پارک فناوری پردیس با هدف استقرار متخصصان و نخبگان شرکت های دانش‌بنیان تاکید کرد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در مراسم بیست و یکمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس، دستاوردهای متخصصان و فناوران شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر د این ناحیه نوآوری را امید انگیزه بخش دانست و افزود: با عزم و اراده‌ای که در متخصصان نخبه این شرکت‌ها مشاهده می‌شود، آینده روشنی در انتظار اقتصاد کشور است و تحول اقتصاد را به کمک این شرکت‌ها می‌توان در دسترس دانست.

دهقانی به حمایت از پارک فناوری پردیس و توسعه محصولات دانش‌بنیان شرکت‌های مستقر در این ناحیه نوآوری اشاره کرد افزود: خوشبختانه این تلاش امروز با صادرات محصولات دانش بنیان، رفع نیازهای تحریمی و ایجاد اشتغال نخبگان به ثمر نشسته است و در این راستا حمایت های مسئولان کشور پشتوانه این رشد بوده است. علاوه بر این، قانون جهش تولید دانش بنیان زمینه‌ساز توسعه هرچه بیش‌تر زیست‌بوم فناوری و نوآوری شده و در عین حال، انگیزه، شور و اشتیاق را در این شرکت ها می توان دید.

رییس بنیاد ملی نخبگان افزود: تصور نمی کنم اگر این کشور را جست و جو کنیم جمعی این چنین پرشور، پر امید و، صمیمی مانند فناوران مستقر در پارک فناوری پردیس پیدا کنیم. لازم است از کسانی که سنگ بنای این پارک را بنا نهادند، خون دل خوردند و پای کار ایستادند تا امروز این درخت تنومند و تناور شکل بگیرد قدردانی و حمایت شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری با اشاره به این‌که ناحیه نوآوری پردیس در حال حاضر بزرگ ترین زیست بوم فناوری و نوآوری منطقه است افزود: این که امروز یک پارک فناوری، با ۴۷۰ هکتار وسعت موفق شده است بیش از هشت هزار متخصص و نخبه که هر کدام معدن جواهر هستند را در بر بگیرد و سال ۱۴۰۱ افتخار گردش مالی ۴۲ هزار میلیارد تومانی را رقم بزنند امید بخش و روشنی افکن است.

دهقانی ادامه داد: تجربه پارک های علم و فناوری مطرح شرقی و غربی اثبات کرده است که پارک فناوری پردیس از حیث توانمندی‌های نیروی انسانی و تولیدات دانش بنیان، در سطح تراز بین المللی است.

 

وی با اشاره به ضرورت ایجاد یک شهر یا شهرک نوآوری نزدیک ناحیه نوآوری پردیس برای استقرار متخصصان و نخبگان افزود: این پارک فناوری که با تلاش های بنیان‌گذاران و متولیان امروز به یک ناحیه نوآوری تبدیل شده از ظرفیت ایجاد یک شهر نوآوری برخوردار است. با ایجاد شهر نوآوری پردیس در کنار پارک فناوری پردیس امیدداریم که زمینه جذب و استقرار نخبگان و فناوران بیش از پیش فراهم شود. باید یک شهر یا شهرک یا شهر مسکونی خوب شکل بگیرد تا زیست‌بومی برای استقرار متخصصان و نخبگان در کنار این زیست بوم فراهم باشد.

انتهای پیام

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: