system
فراخوان حمایت از طرح های تجهیزات پزشکی کاربردی پرمصرف در حوزه خدمات طب سنتی
فراخوان حمایت از طرح های تجهیزات پزشکی کاربردی پرمصرف در حوزه خدمات طب سنتی

فراخوان حمایت از طرح های تجهیزات پزشکی کاربردی پرمصرف در حوزه خدمات طب سنتی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 98971
فراخوان حمایت از طرح های تجهیزات پزشکی براساس عناوین کاربردی پرمصرف در حوزه خدمات طب سنتی منتشر شد.

به گزارش مرکز ارتباطات واطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پیشرفت‌های اخیر در حوزه تشخیص و درمان طب سنتی، بهره‌مندی از تکنولوژی و تجهیزات مختلف در حوزه تشخیص، پایش ودرمان بر اساس آموزه‌های طب سنتی را گریزناپذیر کرده‌ است. بر این اساس، ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی اقدام به حمایت از طرح های تجهیزات پزشکی بر اساس عناوین کاربردی پر مصرف در حوزه خدمات طب سنتی می‌کند.

نخست، «کیت‌های آزمایشگاهی تشخیصی مزاج در طب ایرانی» با هدف طراحی و ساخت کیت های آزمایشگاهی (مبتنی بر خون، سرم یا ادرار)  بر اساس مفاهیم طب ایرانی از جمله این طرح ها است و هدف از آن بررسی وضعیت مزاجی افراد از نظر میزان بلغمی، صفراوی، سوداوی و دموی بودن آن ها است.

دوم، «دستگاه مبتنی بر اصول بیورزونانس» به منظور تشخیص نارسایی‌ها و ناهنجاری‌های فیزیولوژیک افراد کیفیت فرآورده های درمانی طب ایرانی است.

سوم، «دستگاه حجامت خودکار» است و هدف از آن، طراحی و ساخت دستگاهی است که کار حجامت را از مرحله ایجاد ضایعه برای خونگیری، مکش، جمع آوری خون و... را به صورت استاندارد و ایمن با کمترین نیاز به دخالت کاربر انجام می دهد.

چهارم، «سنجش سطح  انرژی و میزان گردش خون موضعی» است و هدف در این پروژه، طراحی و ساخت دستگاهی است که با استفاده از اصول تصویربرداری حرارتی، میزان گردش خون موضعی و سطح انرژی موضع موردنظر را به صورت سطحی و عمقی را اعلام کند. اعلام نتایج به صورت کمیّ و تصویری باید باشد.

پنجم «دستگاه بخور گیاهان داروئی» است، در این پروژه، دستگاهی باید طراحی شود که به صورت کاملا کنترل شده و بر اساس اصول طب ایرانی از گیاهان داروئی دود قابل استنشاق تولید کند. منظور از کنترل در این دستگاه، کنترل دبی و دمای دود خروجی و حذف عناصر مضره در دود ایجاد شده (تا حد امکان) می باشد.

شرکت‌های فناور توانمند که دارای طرح و دستگاه مطابق با عناوین مذکور هستند می توانند طرح‌های خود را تا پایان شهریور سال 1403 جهت ثبت درخواست و ارسال چکیده رزومه به نشانی پست الکترونیک این ستاد  chtm@isti.ir ارسال‌کنند.

#15

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: