system
نخستین رویداد مدرسه کارآفرینی در تهران برگزار شد
نخستین رویداد مدرسه کارآفرینی در تهران برگزار شد
با حمایت معاونت علمی و با شعار "54 ساعت با طعم خلاقیت"؛

نخستین رویداد مدرسه کارآفرینی در تهران برگزار شد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 12896
نخستین رویداد مدرسه کارآفرینی منطقه (2) تهران تحت نام "54 ساعت با طعم خلاقیت " با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار شد.

نخستین رویداد مدرسه کارآفرینی منطقه (2) تهران تحت نام "54 ساعت با طعم خلاقیت " با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری ، علیرضا دلیری ، معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی در نخستین رویداد مدرسه کارآفرینی منطقه (2)درباره برگزاری این رویداد خاطر نشان کرد : با توجه به ارائه ایده ها و خلاقیت های خوبی که از سوی دانش آموزان دیده شد معاونت علمی و فناوری در راستای اقدامات فرهنگساز و ترویجی خود و توسط ستادهای مختلف از جمله ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، با حمایت از استعدادهای برتر و ایده های نوآورانه و خلاقانه در نظر دارد که به توسعه اقتصاد دانش بنیان کمک و از میان این ایده ها بهره برداری فرهنگی کند.
وی به برگزاری پیشین رویدادهای بدین شکل دردانشگاه های برتر کشور اشاره کرد و گفت :برگزاری این رویدادها در دانشگاه های شریف ، امیرکبیر تهران و استان ها خروجی های بسیار خوبی داشته و در سراسر کشور تاکنون بیش از 70 استارتاپ برگزار شده که منجر به فعالیت های اقتصادی و رفع نیازهای روز جامعه شده است .
دلیری همچنین بیان کرد: از خروجی این رویدادها روزانه حدود 700 دانشجو در مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شریف فعالیت می کنند و ایده های خود را به محصول تبدیل کرده و فعالیت اقتصادی می کنند که ما امیدواریم در مدارس کل کشور نیز این کار اجرایی شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی به انعقاد تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه مشترک،‌ایجاد مراکز رشد دانش‌آموزی ذیل پژوهش سراهای دانش‌‌آموزی، سوق دادن و هدایت ایده های دانش ‌آموزی به عمل و تجاری‌سازی پروژه‌های تحقیقاتی آنان،‌ استفاده بهینه از پتانسیل و ظرفیت‌های علمی- پژوهشی، فرهنگسازی و ترویجی طرفین و گسترش همفکری و همکاری های آموزشی و پژوهشی مشترک از اهدافی است که این تفاهم‌نامه مشترک در قالب تعریف برنامه‌ها و اقدامات مشترک دنبال می‌کند.
وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی رویدادهای کارآفرینی دانش‌آموزی (استارت‌آپ‌) به عنوان یکی دیگر از زمینه‌های مناسب رشد و بروز خلاقیت‌های نوآورانه دانش‌آموزان، گفت: آغاز ایده‌پردازی و نوآوری، چرخه‌ای است که حول محور دانش ‌اموزان به حرکت در می‌آید. آغاز ایده پردازی با کمک رویدادهای کارآفرینی بروز می‌یابد و ممکن است دانش‌آموزها از ابتدا ایده خلاقانه نداشته باشند. اما این رویدادها به آنان کمک می‌کند تا به سوی اندیشیدن و آشنایی با ضرورت و اهمیت نوآوری و در نهایت خلق ایده نوآورانه ترغیب شوند.
دلیری افزود: رویدادهای کارآفرینی که در این دو سال به طور جدی مورد حمایت معاونت علمی و فناوری قرار گرفته است، می‌تواند زمینه ساز حصول اطمینان از حضور دانش آموزان در عرصه نوآوری و خلاقیت باشد و با دریافت خروجی مناسب از ایده های آنان، زمینه فرهنگسازی و آشناسازی دانش آموزان با توسعه اقتصاد از طریق ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان مبتنی بر همین ایده‌ها پس از دوران تحصیلی فراهم شود.
معاون توسعه مدیریت منابع معاونت علمی درباره توجه به خلاقیت های و ایده های دانش آموزان اظهار کرد : باید به تفاوت های فردی هردانش آموز توجه ویژه ای شود و توجه به اصل خواستن توانستن است نیز بسیار مهم و ضروری است .
وی افزود : پرورش استعدادهای سازنده و انتخاب مسیر درست با نظر معلمان این دانش آموزان نیز تاثیر گذار است در حالی که این نظرات تنها یک نوع انتقاد کردن نباشد .
دلیری یادآور شد : توجه به احساسات مثبت ومنفی دانش آموزان و فراهم کردن محیطی آرام برای دانش آموزان یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه ویژه ای شود تا ایده ها و خلاقیت های آن ها سرکوب نشود .
وی همچنین گفت : در مسیر خلاقیت نیاز به آموزش های لازم و انتقال آموزش های مناسب وجود دارد تا دانش آموزان جرات بیان نگاه ها و ارائه ایده های خود را پیدا کنند .

پایان پیام / 26

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: