system
نیازها و توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه «همرسانی» شد
نیازها و توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه «همرسانی» شد

نیازها و توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه «همرسانی» شد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 88806
با برگزاری رویداد همرسانی نیازها و توانمندی‌های فناورانه، تامین الزامات در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست فراهم و بر ضرورت اشتراک گذاری نیازهای فناورانه شرکت های معدنی تاکید شد.

این رویداد فناورانه، با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، توسط مرکز نوآوری ایمینو و همکاری واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست ایمیدرو همچنین با حضور مدیران واحد HSE شرکت های زیرمجموعه ایمیدرو، مدیران بخش خصوصی، دانشگاهیان، مدیران صندوق های سرمایه گذاری، شتابدهنده ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برگزار شد.

 

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ایمنی

حسین منصوری مجری طرح ایجاد زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ایمینو در سومین رویداد همرسانی دایان با اشاره به حمایت 40 شرکت دانش بنیان معدنی از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری عنوان کرد: این شرکت‌ها که برخی مسایل و مشکلات حوزه ایمنی بهداشت، محیط زیست و محیط کار را شناسایی کرده بودند به ایمیدرو معرفی شدند و طرح های آنان را بررسی کردیم. در مرحله نخست به ۱۰ شرکت دانش بنیان رسیدیم و سپس به ۴ شرکت که ایده های برتری نسبت به باقی داشتند. البته اغلب ایده شرکت ها کارساز نبوده و آنها نتوانسته بودند مشکلات را به خوبی شناسایی و رفع کنند.

 

منصوری ادامه داد: در بخش معادن با مشکل ایده مواجه هستیم و داشتن ایده‌های نو برای حل مشکلات مختلف از چالش‌های ماست. بر اساس معیار جهانی، ۹۸ درصد ایده‌ها رد می‌شوند و به این معناست که از هر ۱۰۰ ایده تنها دو ایده انتخاب می‌شوند.

 

مدیر مرکز نوآوری ایمینو با اشاره به فعالیت ۷۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور و شناسایی نزدیک به ۴۵۰ شرکت از طریق همکاری با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: از این تعداد هم ۱۰۰ شرکت به فعالیت در حوزه معدن و صنایع معدنی مشغول هستند. همچنین ۵۹ درصد از شرکت های دانش بنیان حوزه معدن در ایران توسعه بازار و ۲۸ درصد تامین منابع مالی و بقیه هم نیروی انسانی را مهم ترین دغدغه خود عنوان کرده اند‌.

 

مجری طرح ایجاد زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی بیان کرد: متاسفانه نیاز معدن به خوبی توسط شرکت های دانش بنیان ایرانی احصا نشده و همین دلیل باعث خروج متخصصان از کشورمان شده است ولی اگر در حوزه نوآوری و فناوری همت کنیم، می توانیم جلوی مهاجرت نخبگان را بگیریم. به دلیل همین مهاجرت ها برخی شرکت های دانش بنیان دغدغه نیروی انسانی دارند.

 

ارائه توانمندی 4 شرکت دانش بنیان در عرصه ایمنی

 

در ادامه رویداد همرسانی تبلور ایده‌های فناورانه در بخش معدن و صنایع معدنی ۴ محصول در بخش ایمنی، بهداشت و محیط زیست معرفی شد.

عباس فرازمند از شرکت پارس آب فناوران، شهاب زرین قبایی مدیرعامل شرکت ابزار دقیق آب آزما، حسین قریشی از شرکت اندیشه‌سازان فرتاک خاورمیانه و نیما عطایی از شرکت مبتکران هوشمند به معرفی طرح‌های فناورانه و نوآورانه خود پرداختند.

شرکت پارس آب فناوران در حوزه پکیج تصفیه فاضلاب برای تصفیه پساب واحدهای آبکاری و صنعتی و حذف بو به دستاوردهای فناورانه رسیده است. همچنین شرکت ابزار دقیق آب آزما در حوزه سیستم‌های پایش آب و پساب فعالیت دارد و بیش از ۴۰۰ دستگاه پایش آنلاین را در کشور نصب کرده است.

شرکت اندیشه‌سازان فرتاک خاورمیانه نیز در زمینه تصفیه هوا در ۳ نوع بخش تصفیه هوای خانگی، تصفیه هوای نیمه صنعتی و تصفیه هوا صنعتی فعالیت دارد

 همچنین شرکت مبتکران هوشمند نیز در زمینه طراحی، تولید و پشتیبانی سیستم های رایانه‌ای، اپلیکیشن های تلفن همراه، طراحی و تولید سیستم های هوشمند، اینترنت اشیاء و اینترنت اشیاء صنعتی فعالیت دارد.

 

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

#24

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
عرضه توانمندی‌های آزمایشگاهی کشور؛ ظرفیت‌های دانشی و تخصصی به نیازها پیوند خورد
عرضه توانمندی‌های آزمایشگاهی کشور؛ ظرفیت‌های دانشی و تخصصی به نیازها پیوند خورد
01/07/20 - 12:29
فن‌بازار؛ عرضه‌کنندگان با متقاضیان نوآوری و فناوری تعامل می‌کنند
فن‌بازار؛ عرضه‌کنندگان با متقاضیان نوآوری و فناوری تعامل می‌کنند
00/08/25 - 10:08
هم‌رسانی هوشمند عرضه و تقاضا؛ همکاری‌ افزایش یافت و تبادل فناوری در استان‌ها رونق گرفت
هم‌رسانی هوشمند عرضه و تقاضا؛ همکاری‌ افزایش یافت و تبادل فناوری در استان‌ها رونق گرفت
00/06/14 - 13:52
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: