ایجاد بازار صنایع نرم و خلاق بر بستر راه ابریشم فرهنگی
همکاری شرکتهای ایرانی و چینی در توسعه صنایع خلاق
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، خانه فناوری و نوآوری ایران (آیهیت) میزبان شرکتهای خلاق ایران و یک شرکت فعال صنعت رسانه از چین بود تا زمینه همکاریهای دو کشور در زمینه تولیدات خلاق و رسانهای بیش از پیش فراهم شود. سید مجتبی قدمگاهی، سرپرست دفتر توسعه کسبوکار بینالمللی مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری با اشاره به ظرفیتهای ایران در صنایع خلاق و فناوریهای نرم عنوان کرد: ایران و چین هر دو از کشورهای فعال و توانمند در حوزه صنایع خلاق، فناوریهای نرم و فرهنگی هستند و در حوزه تولیدات انیمیشن ظرفیتهای بسیار خوبی برای تولیدات مشترک وجود دارد.
تولید محصولات مشترک خلاق با مشارکت شرکتهای ایرانی و چینی
«خلاقیت» ویژگی تولیدات ایران در حوزه محتوا
به گفته این فعال حوزه محتوا، عنصر خلاقیت در حوزه انیمیشن ایران قوی است و به این توافق بسیار خوش بین هستم چراکه عنصر خلاقیت نقشی پررنگ ایفا می کند.
در این نشست سعید ترخانی، مدیر شرکت داما مدیا عنوان کرد: تفاهم ما با چین در حوزه رسانه با تمرکز ویژه روی انیمیشن است که انواع محصولات مختلف را شامل می شود که دنیای بزرگی است و امیدوارم بتوانیم در تعامل با یکدیگر آن را به سرانجام برسانیم.
در ماه های آینده موافقت های دقیق تری در چین صورت خواهد گرفت تا در زمینه تولیدات مشترک، تبادل محتوا و چرخه محتوا در قالب بازار راه ابریشم فرهنگی در منطقه آسیای میانه همکاری داشته باشیم و بازار محتوایی ایجاد کنیم.
محمدحسین نخچی، مدیرعامل شرکت فناوری پیشرفته کاوشگر و فعال حوزه اسباب بازی نیز اظهار داشت: با توجه به ظرفیتهای ایران در حوزه کرکترها و شخصیتها، همچنین ظرفیت بالا در حوزه صنایع نرم و خلاق، میتوان انتظار داشت همکاریهای خوبی در این قالب شکل بگیرد.
وی افزود: در قالب یک پروژه همکاری مشترک میتوانیم محصولات را با نگاه به بازار دو کشور و به صورت مشترک تولید کنیم که با توجه به کشش و ظرفیتهای بازار انتظار تولید ارزش افزوده قابل توجهی داشته باشیم.
Send to friends