system
پنجمین دوره مسابقه ملی و مساله محور «ره زیست» آغاز شد
پنجمین دوره مسابقه ملی و مساله محور «ره زیست» آغاز شد

پنجمین دوره مسابقه ملی و مساله محور «ره زیست» آغاز شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 92780
پنجمین دوره مسابقه ملی و مساله محور «ره زیست» به همت انجمن علمی دانشجویی بین رشته ای نانو دانشگاه خلیج فارس و باشگاه زیست فناوری و با حمایت بنیاد ملی نخبگان و ستاد توسعه زیست فناوری و پزشکی دقیق آغاز شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مسابقه ملی «ره زیست» از مسابقات مساله‌محور طرح شهید بابابی بنیاد ملی نخبگان است که از طریق آن، تمام دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی مهندسی، علوم پزشکی و علوم پایه کل کشور می‌توانند روی پروژه‌های واقعی صنعتی کار کنند، فضای تخصصی مورد علاقه‌ خود را بیشتر بشناسند، شبکه‌ی ارتباطی خود را گسترش بدهند و در نهایت نیز نسبت به آینده‌ی کاری مورد نظر خود، دید دقیق‌تری پیدا کنند.

علاوه بر این، برای شرکت‌‌کنندگان مسابقه، کارگاه‌های آموزشی اختصاصی با محوریت مهارت‌های لازم برای ورود به صنعت و بازار کار طراحی شده و برای انجام هر پروژه نیز یک منتور کاربلد و باتجربه، همراه تیم‌ها است و آن‌ها را برای بهتر پیش بردن پروژه، همراهی می‌کند.
مسابقه به صورت مجازی و تیمی برگزار می‌شود اما امکان ثبت‌نام به هر دو صورت فردی و گروهی وجود دارد و افرادی که به صورت فردی ثبت‌نام کرده باشند نیز در حین مسابقه با یک فرآیند تیم‌سازی علمی و منحصربه‌فرد، می‌توانند تیم خود را تشکیل بدهند.
در پایان مسابقه نیز با حمایت ویژه بنیاد ملی نخبگان و ستاد توسعه زیست‌فناوری، برای تیم‌های برتر، علاوه بر امتیاز نخبگی، جوایز نقدی و نیز امکان معرفی به بخش‌های مختلف صنعت در نظر گرفته شده است.

در مراسم افتتاحیه این مسابقه، شقایق حق جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان ، محمد حسین متالهی، سرپرست ستاد توسعه زیست فناوری و محمد عمار امینی، دستیار معاونت آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان حضور داشتند.

متالهی با اشاره به ضرورتهای توسعه زیست فناوری در کشور گفت: در زمان گذشته یکی از چالش های ما نیروی انسانی توانمند بود؛ امروزه در مجموع شاخص های انسانی خوبی را داریم و مسئله این است که قوانین دست و پا گیری وجود دارد و‌ تولید کار پر چالشی است.

وی افزود: حال اگر ما دانشجویان، استادان و فناوران تصمیم به حل مشکل بگیریم،  باقی موارد با همت نیروی کار توانمد به نحوی قابل حل است. به بیان دیگر کارآفرینی در کشور ما سهل نیست و فضای راحتی ندارد ولی اگر نیروی انسانی تصمیم به انجام کار بگیرد کار راحت تر می‌شود.

شقایق حق جوی در ادامه افزود: ما به دنبال این هستیم که نیروی انسانی کشور را شبکه ای کنیم و مسابقه ره زیست مبتنی بر همین نگاه شکل گرفت. ره زیست برای دانشجویان فرصت خوبی است و پیشنهاد من این است که آنرا مغتنم بشمرید.

علاقمندان می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره مسابقه ملی ره زیست به نشانی اینترنتی https://rahisho.online/rahzist/ مراجعه کنند.

#20

انتهای پیام

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: