system
چهارمین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن افتتاح شد
چهارمین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن افتتاح شد
با حمایت ستاد لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی؛

چهارمین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن افتتاح شد


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 18922
چهارمین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن همزمان با دومین نمایشگاه بین المللی لیزر، با حمایت ستاد لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه شریف برگزار شد.

چهارمین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن همزمان با دومین نمایشگاه بین المللی لیزر،  با حمایت ستاد لیزر،  فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه شریف برگزار شد.

 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،
  همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی لیزر،  چهارمین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن با حمایت ستاد لیزر،  فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی در دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

محمد صادق ذبیحی دبیر ستاد توسعه فناوری های لیزر،  فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی در راستای حمایت این ستاد از دومین نمایشگاه لیزر و چهارمین کنفرانس لیزرو کاربردهای آن گفت: این رویداد یک اقدام ترویجی است و تنها کنفرانس از نظر محتوا و کاربرد مستقیم در زمینه فناوری های لیزر محسوب می شود که ستاد از آن حمایت کرد تا بتوان توانمندسازی فناوری لیزر و فناوری آن را در میان متخصصین،  اساتید و دانشجویان بالا برد. 

وی بخش نمایشگاهی این رویداد  را محیطی برای ارائه دستاوردهای پژوهشی و صنعتی تخصصی حوزه لیزر عنوان کرد و افزود: نمایشگاه لیزر می تواند در شناساندن نتایج دستاوردهای شرکت های دانش بنیان با تمرکز بر حوزه لیزر بسیار موثر باشد.  چرا که به طور تخصصی به مقوله لیزر پرداخته می شود و شرکت های لیزر به طور عمومی در کنار شرکت های حوزه های دیگر خود را معرفی نمی کنند. 
ذبیحی برگزاری این رویداد در دانشگاه را قدمی دانست که موجب می شود دستاوردها در تحقیقات آزمایشگاهی مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی با اشاره به سابقه دیرینه ایران در پژوهش لیزر و کاربردهای آن گفت: ایران همواره در این عرصه پیش قدم بوده است و ظرفیت های بین المللی بالایی دارد.

حسین خلفی،  رئیس چهارمین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن در این مراسم گفت: لیزر را میتوان یکی از مهم ترین و بزرگترین دستاوردهای بشری در حوزه علوم و فناوری قرن بیستم دانست.

وی بیان کرد: با توجه به خواص منحصر به فرد لیزر،  کاربردهای متناهی از آن در زمینه های مختلف حاصل شده است.
خلفی با بیان این نکته که جای مباهات و افتخار است که نام یک ایرانی به نام زنده یاد پروفسور علی جوان در بین پیشگامان این عرصه می درخشد،
  گفت : صمن ارج نهادن به مقام شامخ این دانشمند فرهیخته،  تقارن چهلمین سال فعالیت در حوزه لیزر در سازمان انرژی اتمی و پنجره مین سال تاسیس دانشگاه صنعتی شریف،  فرصت مناسبی است تا "چهارمین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن"  با تلاش پژوهشکده لیزر و اپتیک برگزار شود.

به گفته وی در این کنفرانس به فناوری های نوین در زمینه لیزر و کاربردهای آن و پژوهش های مرتبط خواهیم پرداخت. 
رسول صدیقی،
  دبیر کمیته علمی این همایش در مراسم افتتاحیه این کنفرانس گفت: نخستین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن در سال 1363،  دومین دوره آن به صورت بین المللی در سال 1372 و سیمین دوره آن 1393 برگزار شد.  چهارمین دوره آن ساختار شکنی کرده و برای نخستین بار تنها با دو سال فاصله برگزار می شود.

وی با تاکید بر سابقه پربار این کنفرانس بیان کرد: این دوره از کنفرانس لیزر و کاربردهای آن همزمان با چهلمین سال ساخت نخستین لیزر در ایران و پنجاهمین سال فعالیت دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است. 


پرویز پروین،
  در  نخستین بخش این رویداد سخنرانی ای با موضوع "مروری بر روش های نوین تشخیص سرطان به کمک لیزر و نانو ذرات"  ارائه کرد. 

سعید جلوانی، دیگر دبیر علمی چهارمین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن با اشاره به این که کنفرانس مورد نظر در هفت محور برگزار شده است،  گفت: برهم کنش لیزر با ماده،  شتاب دهنده لیزری،  لیزرها پالس کوتاه،  طیف نگاری لیزری،  لیزر در صنعت،  فناوری لیزر و اپتیک لیزر این محورها هستند.

به گفته وی بر اساس محورهای یاد شده 146 مقاله به چهارمین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن ارسال شد که 22 مقاله به صورت شفاهی و 93 مقاله به صورت پوستر ارائه شده اند. 

جلوانی از چاپ مقالات پذیرفته شده در فصلنامه فیزیک اتمی مولکولی دانشگاه آزاد خبر داد. 

 رضا امراللهی ، رییس اسبق سازمان انرژی اتمی ایران در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه چهارمین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن،  در راستای نقش شرکت های دانش بنیان گفت: همزمان با این رویداد دومین دوره نمایشگاه لیزر در حال برگزاری است،  در این بخش شرکت های دانش بنیان تخصصی ای دیده می شود که حضور آنها بسیار امیدبخش است.

وی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان امید های کشور ما هستند و موجب رشد صنعت در کشور ما می شوند، همانطور که تحقیقات قابل توجهی به دست آمده است. 

رییس اسبق سازمان انرژی اتمی به عنوان مثال از دستاوردهای صنعت لیزر ایران به مقوله سرطان سینه اشاره کرد و افزود: محققان ما با اراده می توانند به اقدامات برتری نسبت دیگر کشورها دست یابند،  همانطور که امروز در زمینه سرطان سینه در دنیا حرفی برای گفتن داریم.
چهارمین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن،
  همزمان با دومین نمایشگاه بین المللی لیزر،  با حمایت ستاد توسعه فناوری های لیزر،  فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 12 و 13 آبان ماه 1395 در دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است.

پایان پیام/29

 

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: