system
کاربرد هوش مصنوعی در صنعت مد و لباس
کاربرد هوش مصنوعی در صنعت مد و لباس
در رویداد بین المللی مد و پوشاک خلاق مطرح شد

کاربرد هوش مصنوعی در صنعت مد و لباس


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 94173
نخستین رویداد و نمایشگاه بین المللی مد و پوشاک خلاق به همت ستاد توسعه فناوری فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در خانه نوآوری و فناوری ایران برگزار شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید میریوسف حسینی، پژوهشگر مرکز تحقیقات و نوآوری مد و لباس در حوزه هوش مصنوعی که از سخنرانان نشست های تخصصی دومین روز رویداد بود طی سخنرانی خود در پنل «کاربرد هوش مصنوعی در صنعت مد و پوشاک» به چهار پروژه فعال در حوزه هوش مصنوعی در صنعت مد و پوشاک اشاره کرد.
 
وی، پرو آنلاین را نخستین پروژه برشمرد که نمونه مشابه آن در امارات و فرانسه هم وجود دارد و در خصوص آن گفت: در پروژه پرو آنلاین، افراد می توانند بدون پوشیدن لباس، آن را به صورت سه بعدی بر تن خود پرو کنند.
 
حسینی ادامه داد: این نوع از پرو، به صورت نامحدود، از راه نزدیک و از راه دور امکانپذیر است.
 
وی، ارائه تصویر دیجیتال از جنس، نوع و رنگ پارچه را به عنوان پروژه دوم معرفی کرد و گفت: در این پروژه افراد می توانند مدل لباس اعم از نوع یقه، آستین و ... رنگ و حتی جنس را انتخاب و خروجی آن را روی لباس و حتی در حوزه طراحی داخلی روی پرده، مبل و ... ببینند.
 
حسینی ادامه داد: این پروژه همچنین از امکان دیگری برخوردار است و آن ارائه پیشنهاد به فرد متقاضی است؛ بدین معنا که فرد، نیاز و علاقه مندی خود را طرح می کند و هوش مصنوعی تا 100 حالت را با توجه نیازمندی او  پیشنهاد می کند.
 
وی تاکید کرد که این پروژه برای اولین بار در جهان توسط مرکز تحقیقات و نوآوری مد و لباس در حوزه هوش مصنوعی در حال رقم خوردن است.
 
حسینی، پروژه سوم را تشخیص خوردگی و زدگی روی پارچه و نخ عنوان کرد و افزود: این پروژه برای محصولاتی که در حال تولید هستند بسیار کاربرد دارد و به تولید کنندگان کمک می کند تا در لحظه، محصولات دچار زدگی را کشف و جدا کنند.
 
وی در پایان در خصوص پروژه بعدی که به بحث کنترل موجودی و مدیریت آنلاین شعبه های مختلف یک تولیدی اختصاص دارد، اظهار داشت: در این پروژه، تولیدننده در لحظه می تواند به موجودی یک محصول، اقبال یا عدم اقبال مشتریان به یک محصول خاص و اطلاعات مهم دیگری که یک تولیدکننده به آن نیاز دارد، دست یابد و مزیت این پروژه در این است که این اطلاعات در لحظه و در قالب نمودار قابل دسترسی است.
 
#۱۵

 

 
 
نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: