system
«ایران ساخت» از اقدامات خوب برای رونقِ بخش تولید است
 «ایران ساخت» از اقدامات خوب برای رونق بخش تولید است
عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی:

«ایران ساخت» از اقدامات خوب برای رونق بخش تولید است


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 18690
صفری گفت: رغبت بازار بومی باید به مصرف کالا و خدمت داخلی افزایش یابد. رسیدن به این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی اصولی در همه بخش‌های جامعه خاصه مدارس و دانشگاه است.

صفری گفت: رغبت بازار بومی باید به مصرف کالا و خدمت داخلی افزایش یابد. رسیدن به این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی اصولی در همه بخش‌های جامعه خاصه مدارس و دانشگاه است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری ،احمد صفری؛ عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عدم‌وابستگی به خارج را بزرگترین نتیجه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه اهمیت این موضوع به‌خوبی برای جامعه روشن شده است.

وی با اشاره به لزوم نهادینه‌شدن تفکر مقاومتی در برنامه‌ریزی‌ها، افزود: مسیر باید به‌گونه‌ای تعبیه شود که کشور بدون وابستگی به خارج، بتواند به‌عنوان مولد و تولیدکننده بسیاری از نیازهای خود را تأمین کند.

صفری ادامه داد: اجرایی‌شدن کلیات اقتصاد مقاومتی در گرو حضور فعال اجتماع نخبگانی است. به‌عبارت بهتر بدون حضور سرآمدان علم و صاحبان‌ایده، در عرصه اقتصادی نمی‌تواند به پویایی و پایداری رسید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور، گردشگری را یکی از بخش‌های مهم در اقتصاد آینده کشور دانست و اظهار داشت: علاوه بر وجود منابع نفت و گاز و معادن زیرزمینی، ایران در صنعت گردشگری نیز قابلیت‌های بسیاری دارد. برای رسیدن به اقتصادی پایدار باید از همه ظرفیت‌های موجود بهره برد و از سوی دیگر از خام‌فروشی پرهیز کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس، نیروی‌انسانی متخصص را مهمترین داشتۀ هر جامعه‌ای دانست و با تأکید بر حضور فعال این افراد در عرصه‌ تولید، بیان داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان از بهترین محل‌ها برای بروز عینی توانایی اجتماع نخبگانی و تبدیل ایده و علم آنان به ثروت‌پایدار است. در سال‌های اخیر نیز با نگاه مثبت و جامع معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری این بخش رونق خوبی یافته است که امید است در آینده این رویه سرعت و گستردگی بیشتری بگیرد.

وی با بیان اینکه کارگروهی ضامن موفقیت بخش تولید دانش‌بنیان است، یادآور شد: برای موفقیت در بازار سرمایه و کسب ره‌آورد مالی علاوه بر تحقیق و پژوهش و سپس تولید محصول باکیفیت، به‌عوامل دیگری نیاز است. شرکت خدماتی و یا تولیدی بدون دانستن زبان بازار، بازاریابی، نیازسنجی و امکان‌سنجی نمی‌تواند به توفیق چندانی در بازارسرمایه دست یابد. این حوزه‌ها هر یک مهارتی است که به متخصص خاص‌خود نیاز دارند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خاطرنشان کرد: تولیدکننده داخلی باید بتواند اعتماد مصرف‌کننده را جلب کند. باید دانست مصرف‌کننده به دنبال بهترین کیفیت با مناسب‌ترین قیمت است و هر تولیدکننده‌ای که این نیاز را بهتر پاسخ دهد، برندۀ گوی رقابت است.

صفری، انحصار تولید و عدم‌وجود فضای رقابتی را یکی از موانع ارتقاء کیفیت محصولات عنوان کرد و گفت: صنایع بزرگ می‌توانند بخش بسیاری از زیان‌های خود را با حمایت دولتی پوشش دهند و به‌همین دلیل طبیعی است که کمتر به سمت بهبود وضعیت خود با استفاده از تفکر، اندیشه و ایده نخبگانی حرکت کنند اما صنایع کوچک برای ادامه حیات نیازمند حرکت هدفمند و دقیق و البته روبه‌رشد هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه به لزوم فعالیت فرهنگی برای تصحیح الگوی‌مصرف اشاره کرد و افزود: رغبت بازار بومی باید به مصرف کالا و خدمت داخلی افزایش یابد. رسیدن به این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی اصولی در همه بخش‌های جامعه خاصه مدارس و دانشگاه است. در این بین باید از ظرفیت رسانه‌هایی همچون صداوسیما و فضای مجازی به‌خوبی بهره‌ برد.

صفری اضافه کرد: برگزاری جشنواره ملی-فرهنگی «ایران ساخت» یکی از اقدامات خوب در حوزه رونق دادن به بخش تولید است که علاوه بر تأثیر فرهنگی مستقیم بر جامعه، تولیدکنندگان را به گردونه رقابتی برای ارتقاء کیفی محصولات خود، وارد می‌کند.

وی در پایان تعدد قوانین را یکی از سدهای پیشروی اجتماع نخبگانی برشمرد و تصریح کرد: در سال‌های گذشته قوانین بسیاری در حوزه نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان به تصویب رسیده است که به دلیل عدم‌پالایش و به‌روز رسانی، امروز به مانعی جدی برای فعالیت نخبگانی تبدیل شده‌ است.

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: