system
افتتاح ربات جراحی سینا در اندونزی با حضور معاون علمی
 افتتاح ربات جراحی سینا در اندونزی با حضور معاون علمی

افتتاح ربات جراحی سینا در اندونزی با حضور معاون علمی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 91200
سامانه جراحی از راه دور سینا با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در یکی از بیمارستان های کشور اندونزی به بهره برداری رسید.

در ادامه سفر هیات ایرانی به اندونزی، طی مراسمی با حضور روح الله دهقانی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جمهوری و مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت، سامانه جراحی رباتیک از راه دور سینا در بیمارستان حسن صدیکین اندونزی افتتاح و به بهره برداری رسید.

این ربات جراح توسط گروهی از متخصصین جوان در مرکز تحقیقات فناوری‌های بیومدیکل و رباتیک دانشگاه علوم پزشکی تهران واقع در بیمارستان امام خمینی (ره) به سرپرستی آقای دکتر علیرضا میر باقری، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیر عامل شرکت دانش بنیان نوآوران رباتیک و پزشکی سینا پس از طی فرایند 15 ساله تحقیق و توسعه بنیادین، طراحی و مورد بهره برداری قرا گرفته است.

به دنبال امضای تفاهم نامه همکاری مشترک ایران و اندونزی توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی، دو دستگاه از ربات جراح سینا را از شرکت سینا خریداری کردند و در سال های 2021 و 2022 در دو شهر کشور اندونزی به فاصله 500 کیلومتر نصب شد.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

#23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: