system
افزایش تعامل سرمایه‌گذاران و صاحبان نوآوری در عرصه تجهیزات پزشکی
 افزایش تعامل سرمایه‌گذاران و صاحبان نوآوری در عرصه تجهیزات پزشکی
دردومین فستیوال تخصصی نوآوری‌های تجهیزات پزشکی صورت گرفت ؛

افزایش تعامل سرمایه‌گذاران و صاحبان نوآوری در عرصه تجهیزات پزشکی


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 23997
با برگزاری دومین فستیوال تخصصی نوآوری‌های صنعت تجهیزات پزشکی هفت طرح نوآورانه ارائه شد و سرمایه‌گذاران و صاحبان نوآوری در 31 نشست B2B به گفت و گو نشستند.


با برگزاری دومین فستیوال تخصصی نوآوری‌های صنعت تجهیزات پزشکی هفت طرح نوآورانه ارائه شد و سرمایه‌گذاران و صاحبان نوآوری در 31 نشست B2B  به گفت و گو نشستند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دومین فستیوال تخصصی نوآوری‌های صنعت تجهیزات پزشکی هفتمین فستیوال بازار دارایی فکری بود که توسط مرکز فن بازار ملی ایران و با هدف کمک به تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات در کشور برگزار شد.
مرکز فن بازار ملی ایران در راستای ماموریت خود به منظور توسعه تبادلات بازار فناوری و نوآوری، در سال های گذشته فستیوال های تخصصی در حوزه های لوازم خانگی، تجهیزات پزشكی، صنایع غذایی و صنایع پلاستیك و پلیمر کرد.
 در این بین برای حوزه های كه نوآوری ها و طرح‌های فناورانه بیشتری دارند و در جامعه صنعتی آن نیز رقبت به سوی استفاده از نوآوری و سرمایه‌گذاری بیشتر است، این رویدادها تکرار می شود. از این رو به دلیل استقبال سرمایه گذاران و فعالان حوزه تجهیزات پزشکی، مرکز فن بازار ملی ایران تصمیم گرفت تا بار دیگر رویداد فستیوال نوآوری در صنعت تجهیزات پزشکی برگزار كند.
این فستیوال که در محل سالن میلاد نمایشگاه بین المللی همزمان با نمایشگاه نوآوری و فناوری برگزار شد با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و نمایندگان قریب به 35 سرمایه گذار و شركت تولیدی با دعوت مرکز فن بازار ملی ایران، برای شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و آشنایی با نوآوری های این حوزه، در رویداد حضور یافته بودند.
همچنین برای این فستیوال 170طرح و ایده آماده سرمایه گذاری از سوی نوآوران و ایده پردازان این حوزه ارائه شده بود که 7 طرح توفیق ارائه حضوری یافتند و بیش از 90 طرح هم در کتابچه تخصصی در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.
این فستیوال‌ها دو بخش اصلی دارند، در بخش اول به منظور معرفی و آشنایی عمومی با نوآوری‌ها و اختراعات، هر نوآور 8 دقیقه زمان دارد تا نوآوری خود را ارائه كند، همچنین اطلاعات سایر نوآوری ها واختراعات تحت قالب کتابچه‌ای شامل معرفی نوآوری، كاربردهای طرح، مزایای رقابتی آن و غیره برای ارائه به سرمایه گذاران تدوین شده و در اختیار ایشان قرار می‌گیرد.
در بخش دوم سرمایه‌گذارانی كه تمایل برای مذاکره با صاحبان نوآوری‌ها دارند در جلسات خصوصی با آنها، به طرح سوالات و ابهامات خود می‌پردازند و در صورت توافق زمینه برای برگزار جلسات بیشتر فراهم می شود.
در دومین دوره فستیوال صنعت تجهیزات پزشکی و در روز برگزاری رویداد، بیش از 31جلسهB2Bبین عرضه کنندگان نوآوری و سرمایه‌گذاران برای پاسخ گویی به ابعاد فنی محصولات و شرایط مالی و سرمایه گذاری طرح‌ها، برگزار شد و تعداد زیادی از جلسات نیز با توجه به محدودیت زمانی به روزهای آتی موكول شد.
روز برگزاری فستیوال صرفا به عنوان نقطه شروعی برای مذاكرات بین سرمایه‌گذاران و صاحبان نوآوری است و فرآیند مذاكرات برای سرمایه‌گذاری با كمك كارگزاران تحت نظر مركز فن‌ّبازار ملی ایران تا حصول نتیجه پیگیری می شود.
اکبر قنبرپور رئیس مرکز فن بازار ملی ایران و برگزار کننده این فستیوال در شروع برنامه ضمن تشکر از حضور سرمایه گذاران و تولیدکنندگان این صنعت، در خصوص رسالت ها و ماموریت های مرکز فن بازار ملی ایران گفت: ما سعی می کنیم برای توسعه تبادلات فناوری و نوآوری و كمك به تجاری‌سازی دستاوردهای نوآوران، نخبگان و مخترعان كشور و نیز كمك به رشد نوآوری در بنگاه‌های كشور،‌ رویدادهای فستیوال را در حوزه‌های تخصصی مختلف برگزار كنیم.
وی تصریح کرد: در این فستیوال ها كه هر بار در یك حوزه تخصصی برگزار می‌شود، سرمایه‌گذاران و صنعتگران آن صنعت با نوآوری‌های آن حوزه آشنا شده و امکان ارزیابی و سرمایه‌گذاری در این نوآوری‌ها را به دست می آورند. این پروسه از طرفی موجب توسعه و نفوذ نوآوری و فناوری در صنایع کشور و از طرف دیگر موجب رشد شرکت های نوآور، فناور و دانش بنیان می شود.
قنبرپور همچنین از دستاوردهای دوره گذشته فستیوال تجهیزات پزشکی اینچنین گفت: در دوره قبلی فستیوال تخصصی صنعت تجهیزات پزشكی که شهریورماه 95 برگزار شد ، 3 قرارداد انتقال فناوری و سرمایه گذاری به ارزش 35 میلیارد ریال منعقد شد و همچنان چند قرارداد سرمایه گذاری در جریان مذاکره هستند.
قنبرپور در آخر به حمایت های مالی از قرادادهای این رویداد اشاره کرده و گفت: تا کنون 10معامله در بازار دارایی فکری به سرانجام رسیده که از معامله یازدهم تا معامله بیستم این امکان وجود دارد كه 60 درصد مبلغ قراردادهایی که در بازار دارایی فكری منعقد می شود و تا سقف 500میلیون تومان تامین تسهیلات وام در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.
در ادامه برنامه 7طرح توسط صاحبان آن ها برای شرکت کنندگان هر کدام به مدت 8 دقیقه ارائه شدند. این طرح ها کمک کننده به عامل زایمان، واکر چند منظوره،  اسفنج شستشو دهنده داخل شکمی، اجزا مدولار پروتز زیر زانو، تولید پلیت الکتروکوتر جراحی،  قلم پلاسمایی،دستگاه انتقال انواع مایعاتبه وسایل اندوارولوژی و تمامی عمل های جراحی باز و بسته بودند.
دومین فستیوال تخصصی نوآوری‌های صنعت تجهیزات پزشكی هفتمین فستیوال بازار دارایی فكری بود كه توسط مرکز فن بازار ملی ایران، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف كمك به تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات در كشور برگزار شد.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: