system
تجهیز آزمایشگاه‌های شناختی برای دانش‌آموزان
 تجهیز آزمایشگاه‌های شناختی برای دانش‌آموزان

تجهیز آزمایشگاه‌های شناختی برای دانش‌آموزان


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 26607
حمایت از دانش‌آموزان یکی از فعالیت‌های بخش آموزش ستاد توسعه فناوری‌های علوم شناختی است

 حمایت از دانش‌آموزان یکی از فعالیت‌های بخش آموزش ستاد توسعه فناوری‌های علوم شناختی است که به اقداماتی همچون تجهیز آزمایشگاه‌های موجود در پژوهش سراها تا برگزاری مسابقاتی مانند دانش مغز می‌توان اشاره کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ دانش آموزان بخش مهمی از توجه ستاد توسعه فناوری های شناختی معاونت علمی را به خود اختصاص داده اند دلیل این امر هم این است که این گروه در ابتدای مسیر قرار دارند. بنابراین باید یاد بگیرند که چگونه از مغز و توانمندی هایش بهتر استفاده کنند که در این زمینه ستاد اقدامات مختلفی همچون تجهیز آزمایشگاه‌های موجود در پژوهش سراها تا برگزاری مسابقاتی مانند دانش مغز را انجام می دهد.

صبا مولوی کارشناس بخش آموزش ستاد درباره اقدامات برای حمایت از دانش آموزان اظهار کرد: اقدام یه تجهیز، تهیه وسایل و تجهیزات مورد نیاز 50 آزمایشگاه مستقر در پژوهش سراها که مورد استفاده دانش آموزان قرار می گیرد یکی از اقدامات بخش آموزش ستاد است. همچنین مسابقه دانش مغز نیز از دیگر برنامه ها در این راستا است که با حضور 3 هزار دانش آموزا در مرحله نخست برگزار شد البته برگزاری آن در سه سطح محلی، کشوری و جهانی است.

وی ادامه داد: مرحله نخست مسابقه دانش مغز آذر ماه سال گذشته برگزار شد که 31 نفر به مرحله بعد راه یافتند مرحله دوم نیز 24 فروردین ماه سال جاری برگزار شد که دانش آموزی از رشت به مسابقات جهانی راه یافت.

به گفته وی، برگزاری کمپین ها از دیگر بخش های جذاب حوزه آموزش ستاد است که طرح سقیران در دو بخش در سال گذشته اجرا شد که بر اساس این طرح دانشجویان رشته های مختلف همچون مهندسسی، روان شناسی و علوم پزشکی که به ماهیت بین رشته ای علوم شناختی آشنا هستند به تعدادی پژوهش سرا یا مدارس اعزام شدند و مطالبی درباره توانمندسازی مغز به دانش آموزان ارائه دادند.

مولوی همچنین از تدوین واحدهای اختیاری علوم شناختی مرتبط با هر رشته ای برای برخی رشته های تحصیلی خبر داد و گفت: این واحدهای درسی تا کنون فقط برای دانشجویان علوم پزشکی ارائه شده و باید متناسب با فضای فکری هر رشته تغییر کند و یک بعد آن پررنگ تر شود. این واحدهای انتخابی برای رشته های روانشناسی و فلسفه هنوز برگزار نشده است. البته حمایت ستاد از ارائه این واحدها به شکل مالی است یعنی اساتیدی که این واحدها را ارائه می کنند حقوقشان توسط ستاد پرداخت می شود. 

انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: