system
توسعه سیستم داده‌برداری پروازی بالگرد به کمک پایان‌نامه‌های دانشجویی
 توسعه سیستم داده‌برداری پروازی بالگرد به کمک پایان‌نامه‌های دانشجویی
در قالب دومین دوره حمایت از پایان‌نامه‌ها و کتب برتر هوایی و هوانوردی محقق می‌شود؛

توسعه سیستم داده‌برداری پروازی بالگرد به کمک پایان‌نامه‌های دانشجویی


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 38843
ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی با مشارکت دانشگاه جامع امام حسین از پایان نامه ها و کتب برتر هوایی و هوانوردی حمایت می کند.


ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی با مشارکت دانشگاه جامع امام حسین از پایان نامه ها و کتب برتر هوایی و هوانوردی حمایت می کند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طی فراخوانی اعلام کرده است که در قالب دومین دوره حمایت از پایان نامه ها و کتب برتر هوایی و هوانوردی، از دانشجویان، اساتید و پژوهشگران فعال دعوت می شود با ثبت نام در این فراخوان، از حمایت های مالی و کسر خدمت بهره مند شوند.
در این فراخوان آمده است؛ فعالین صنعت هوایی می توانند با مراجعه به وبسایت ستاد به آدرس www.iatdh.isti.ir، آیین نامه های مربوطه را مطالعه کنند. ثبت نام در این فراخوان نیز از طریق منوی فراخوان و پر کردن فرم مربوطه، همچنین ارسال مدارک مورد نیاز امکان پذیر است.
در این فراخوان همچنین تصریح شده است؛ در این دوره با مشارکت دانشگاه جامع امام حسین، در کنار حمایت مالی، امکان حمایت کسر خدمت نیز وجود دارد که متقاضیان این بخش، در فرم ثبت نام باید این نکته را اعلام کنند. با توجه به اینکه مسئولیت کسر خدمت با ستاد کل نیروهای مسلح است، لذا ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی دخل و تصرفی در میزان کسری و روند اعطای کسری ندارد و پس از ثبت نام متقاضیان کسر خدمت، ادامه این روند از طریق دانشگاه جامع امام حسین دنبال خواهد شد.
اولویت های اعلام شده توسط کمیته بالگرد ستاد شامل «توسعه سیستم داده‌برداری پروازی بالگرد و ثبت بارهای وارده به روتورهای اصلی و دمی»، «توسعه نرم‌افزار مدیریت و تحلیل بانک داده‌های پروازی (به عنوان Big Data برای استفاده در طراحی)، «شبیه‌سازی رفتار موتور توربوشفت دو گانه (Twin Engine) و توسعه سیستم FADEC»، «توسعه فناوری دیتا باس دیجیتال و یکپارچه‌سازی تجهیزات و وایرینگ بالگرد (با هدف گذار از تجهیزات و سیستم‌های آنالوگ به دیجیتال)» و «توسعه و اثبات اتصالات فلز-کامپوزیت و تعمیرات قطعات کامپوزیتی تحت بارگذاری نوسانی بالگرد» می شود.
همچنین از دیگر اولویت های اعلام شده ستاد می توان به مواردی چون «شبیه‌سازی و صحه‌گذاری مدل دینامیک پروازی بالگرد برای حالات مانوری (فراتر از FWD & Vertical Flight)»، «توسعه مدل روتور اصلی بالگرد و صحه‌سنجی آن با در نظر گرفتن درجات آزادی، انعطاف‌پذیری و استهلاک روتور و پره‌ها (Fully Articulated M/R Hub with Elastomeric Bearings & Composite Carbon Blades) + یکپارچه‌سازی آن با مدل دینامیک پروازی بالگرد (اجرا با سرعت بالا)»، «طراحی اولیه و دقیق روتور اصلی بالگرد شامل (M/R Hub & Blades & Controls)» و «طراحی اولیه و دقیق تستر برج دوار برای ارزیابی و داده‌برداری روتور اصلی بالگرد با ابعاد واقعی و هزینه پایین (قابل استفاده برای کلاس‌های وزنی مختلف و روتورهای دمی)» اشاره کرد.
در این فراخوان تاکید شده است که رعایت الزامات استاندارد محصولی از جمله CS 27 & 29 در کلیه پایان‌نامه‌ها ضروری است و با توجه به اینکه کاربرد احتمالی این موضوعات در بالگرد ملی صبا 248 است، لذا ضروری است در کلیه پایان‌نامه‌ها تدابیر منطقی جهت تطابق پژوهش‌ها با نیازهای این محصول رعایت شود.
دانشگاه جامع امام حسین (ع) نیز در این فراخوان اعلام کرده است که پایان نامه ها یا مقالاتی را مورد حمایت قرار می دهد که منجر به توسعه «یک کد یا نرم افزار (کد تولید شبکه بی سازمان متحرک حول ایرفویل یا بال. کد تحلیل سیالاتی پنل متد)»، «الگوریتم جدیدی در طراحی یا تحلیل (روش جدیدی برای تحلیل آیروالاستیسیته یک بال در رژیم مافوق صوت. الگوریتم جدیدی در طراحی هواپیما مبتنی بر منطق فازی)»، «ارائه ایده جدید در زیرسامانه یا سامانه که به هر شکل ممکن به کارایی بالاتری منجر شود (عملکرد بهتر یا هزینه ساخت کمتر یا تعمیر و نگهداری ارزانتر یا ساده تر یا طراحی یا تحلیل آسانتر و ....)» و «ایده یا الگوریتم جدید در روشهای اندازه گیری آزمایشگاهی یا تستهای پروازی» شود.
در این فراخوان عنوان شده است که در تمام موارد فوق چنانچه کار تحقیقاتی به ساخت نمونه آزمایشگاهی یا صنعتی منجر شود از امتیاز بالاتری برخوردار خواهد بود.
پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: