system
رشد نزدیک چهار برابری طرح‌های اختتام یافته سلول‌های بنیادی
 رشد نزدیک چهار برابری طرح‌های اختتام یافته سلول‌های بنیادی

رشد نزدیک چهار برابری طرح‌های اختتام یافته سلول‌های بنیادی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 23277
به گفته دکتر امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی تعداد طرح های اختتام یافته طی شش ماه گذشته تا کنون نزدیک به چهار برابر افزایش یافته است و از 40 به 142 طرح رسیده است.



به گفته دکتر امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی تعداد طرح های اختتام یافته طی شش ماه گذشته تا کنون نزدیک به چهار برابر افزایش یافته است و از 40 به 142 طرح رسیده است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمیدیه در راستای اقدامات این ستاد گفت: طی سال های 93 تا 96 تعداد 411 طرح مورد حمایت قرار گرفته است. در این میان 142 طرح اختتام یافته که در نتیجه آن بیش از 100مقاله پژوهشی در زمینه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به چاپ رسیده است .
وی همچنین با اشاره به این که طرح های حمایت شده بر سه نوع پژوهشی، زیر ساختی و فناوری تقسیم شده است، اضافه کرد : دستگاه های گیرنده حمایت ها و تسهیلات در بر گیرنده دانشگاه ها ، مراکز علمی، شرکت های دانش بنیان و سازمان های فعال در این حوزه در سراسر کشور هستند. که این امر از تجمع حمایت ها صرفا در شهرهای بزرگ جلوگیری کرده و باعث پراکندگی آن در تمام شهرهای کشور شده است.
وی همچنین اظهار داشت: تعداد شرکت های دانش بنیان در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی ازتنها یک شرکت در ابتدای سال 92 به 48 شرکت در سال 95 افزایش یافته است که این شرکت ها تا کنون توانسته اند بیش از 300 محصول تولید کنند. از سوی دیگر با ارائه تسهیلات ویژه به 17 طرح فناورانه از شرکت های دانش بنیان حمایت شده است.
از طرح های مهم انجام شده می توان به تولید سوزن نمونه برداری سلول های بنیادی خونساز (سوزن بیوپسی) و تولید داروهای ضد ویروسی تزریقی برای بیماران پیوند سلول های بنیادی خون ساز اشاره کرد که قابلیت تولید انبوه نیز دارند و قادرند با سرمایه گذاری بیشتر بازار کشور و منطقه را تصاحب کند.
حمایت از راه اندازی سه مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در تبریز، شیراز و تهران و همچنین مرکزخدمات تخصصی پزشکی مبتنی بر فرد در پژوهشگاه رویان از دیگر فعالیت های ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در دولت یازدهم است.
همچنین راه اندازی شهر سلول در دانشگاه خوارزمی واقع در استان البرز یکی از مهمترین پروژه هایی است که با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب شده است . بر اساس این پروژه بزرگترین پارک تخصصی علم و فناوری سلول های بنیادی با مشارکت بخش غیر دولتی و همچنین شتاب دهنده ی سلول های بنیادی ، پزشکی بازساختی و زیست فناوری در شهر سلول تاسیس و راه اندازی خواهد شد.
حمیدیه با اشاره به این نکته که ستاد تنها در سال 1395 جهت ترویج علم سلول های بنیادی اقدام به برگزاری بیش از 35 کارگاه و سمپوزیوم های مرتبط در سراسر کشور کرد، گفت : بزرگترین گردهمایی ملی و بین المللی فعالان حوزه ی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور در قالب جشنواره ملی و کنگره بین المللی در سال 1395 در تهران برگزار شد که دومین دوره ی آن در تاریخ 22 الی 24 تیر ماه 1396 در سالن اجلاس سران برگزارخواهد شد.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: