system
فناوری آموزشی با صنایع خلاق متحول می‌شود
 فناوری آموزشی با صنایع خلاق متحول می‌شود

فناوری آموزشی با صنایع خلاق متحول می‌شود


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 28512
دومین نمایشگاه تکنولوژی آموزشی با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مرکز نمایشگاهی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برگزار شد.

 
دومین نمایشگاه تکنولوژی آموزشی با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مرکز نمایشگاهی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برگزار شد.
 
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امروزه از صنایع نرم و خلاق فرهنگی به عنوان یکی از مؤلفه های تاثیرگذار انتقال هویت فرهنگی نام برده می‌شود. بر اساس نقشه جامع علمی کشور در حوزه فناوری اولویت‌هایی در ردیف نخست وجود دارد که یکی از آنها فناوری‌های نرم و فرهنگی است.
صنایع فرهنگی به خلق ایده، تولید و توزیع محصولات و خدماتی می‌پردازند که ماهیت فرهنگی دارند؛ درواقع این صنایع دانش‌بنیان هستند که قابلیت زیادی برای ایجاد شغل دارند و به دلیل آنکه تولید فرآورده‌های فرهنگی بر خلاقیت، مهارت و استعداد فردی استوار است، صنایع فرهنگی را صنایع خلاق نیز می‌نامند.
بخش‌هایی همچون سینما و انیمیشن، اسباب‌بازی و نوشت‌افزار، گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی، شبکه‌های اجتماعی، موسیقی، تئاتر، بازی‌های رایانه‌ای و محتوای دیجیتال آموزشی حوزه‌های اساسی صنایع فرهنگی را تشکیل می‌دهند.
محتوای دیجیتال آموزشی یا به طور کلی فناوری‌های آموزشی یکی از بخش‌های اصلی صنایع فرهنگی است و از اهداف اصلی ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز «توسعه کسب‌وکار و گسترش بازار محصولات و خدمات الکترونیکی آموزشی و پرورشی» در کشور است.
پس ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی ارتقای کیفیت آموزش و یادگیری الکترونیکی را در دستور کار خود گذاشته و ضمن تعامل سازنده با دستگاه‌های متولی این موضوع از جمله وزارت آموزش‌وپرورش، با جدیت آن را پیگیری می‌کند.
از جمله مأموریت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت  ساز معاونت علمی «هماهنگ‌سازی»، «حمایت»، «تسهیلگری» و «روزآمدسازی زیرساخت‌های نهادی» برای توسعه اقتصادی و فناورانه صنایع فرهنگی و تجاری‌سازی آنهاست. با توجه به لزوم تولید و توسعه‌ی محتوای فارسی و بومی آموزش الکترونیک در سطوح مختلف، قطعاً نقش تولید ملی در پیشرفت این حوزه از صنایع فرهنگی بی‌بدیل خواهد بود.
لذا این ستاد در چارچوب اختیارات و امکانات ستاد با سرفصل‌هایی مثل حمایت از تجاری‌سازی محصولات، حمایت از برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای کارآفرینی، حمایت از تأمین فضای استقرار برای شرکت‌ها و تیم‌های نوپا و غیره در این حوزه فعالیت می‌کند.
یکی از اهداف ستاد توسعه فناوری‌های نرم، افزایش تولید و سهم خدمات و محصولات فرهنگی در اقتصاد ملی است و راهبردهای مختلفی برای این هدف در نظر گرفته شده است.
برگزاری نمایشگاه تکنولوژی آموزشی ایران (ETEX) و نمایشگاه‌هایی از این دست با هدف بازارسازی و ایجاد تقاضای محصولات و خدمات صنایع فرهنگی در داخل کشور در راستای همین هدف مهم است.
 دومین نمایشگاه تکنولوژی آموزشی با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از ۶ تا ۹ آبان ماه ۹۶ در مرکز نمایشگاهی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برگزار شد.
محورهای این نمایشگاه مکمل‌های آموزشی؛ تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی؛ تجهیزات هوشمند سازی مدارس؛ انواع ابزار نوشتاری و لوازم‌تحریر؛ انواع بازی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری؛ مبلمان مدرسه و بهینه‌سازی فضاهای آموزشی بود.
از دیگر محورهای این رویداد می‌توان به تجارب ناب و فاخر مدارس سرآمد و برتر؛ محتوای الکترونیکی، نرم‌افزارهای آموزشی و کمک‌آموزشی و سامانه‌های آموزش الکترونیکی؛ دستاوردهای سازمان‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی دولتی و غیردولتی؛ پارک‌های فناوری، پژوهش سراها، مدارس، دانشگاه‌ها و نهادهای حوزه آموزش‌وپرورش اشاره کرد.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: