توسط یک شرکت پارک فناوری پردیس؛
كاهش آمار تصادف با سامانه حمل و نقل هوشمند داخلي امکانپذیر شد
توسط یک شرکت پارک فناوری پردیس معاونت علمی؛ به منظور تعیین حد سرعت مجاز در هر جاده و کاهش آمار تصادفات جاده ایی، دوربینهای هوشمند کنترل سرعت طراحی و ساخته شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ تصادفات مانند بیماری سل، فلج اطفال و ... هماکنون تبدیل به یک اپیدمی خطرناک شده است و سازمان ملل مسئولیت آن را بر عهده سازمان بهداشت جهانی گذاشته است. این سازمان مسئول ارائه راه حل برای ایمنی جاده هاست. این سازمان اطلاعات ذی قمیتی به دست آورده و اعلام کرده است، که عامل اصلی 85 درصد کشته های جاده ای در جهان سرعت غیر مطمئنه است. با توجه به تجارب گذشته و مقایسه کاهش تلفات چشمگیر در شهر تهران و افزایش تلفات در جادهها میتوان به راه حل موضوع پی برد.
بر اساس این گزارش، امروزه سامانههای هوشمند حمل و نقل ترافیک به عنوان یکی از شاخصهای مهم در جهت کاهش آمار تصادفات به کارگرفته میشود. نقش کارآمد تجهیزات نظارتی همچون دوربینهای ثبت تخلفات در کشور حایز اهیمت است. هرچند استقرار چنین ادواتی مانع از بروز تخلف نمیشود اما عملکرد صحیح آنها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.
یکی از عوامل اصلی در تعیین حد سرعت مجاز در هر جاده وضعیت فنی جاده است و در صورتی که حد سرعت مجاز در یک جاده به طور دقیق کنترل شود، تلفات ترافیکی به صورت چشم گیری در آن جاده کاهش می یابد. برای بررسی این موضوع با امیراحد سپهری طراح و تولیدکننده دوربینهای هوشمند کنترل سرعت و مدیرعامل گروه صنعتی هوشمند آسیا (گصن پارس) مستقر در پارک فناوری پردیس معاونت علمی، گفت و گو كرديم كه در زير ميخوانيم.
امیراحد سپهری طراح و تولیدکننده دوربینهای هوشمند کنترل سرعت با اشاره به جلوگیری از خروج ارز و صرفهجویی توسط این طرح بیان کرد: تیم تحقیقاتی ما طراحی و تولید سامانههای هوشمند را برابر مشخصات پیشنهادی سازمان بهداشت جهانی انجام داده است.
وی در ادامه افزود: پیش از حضور مجموعه ما در بازار داخلی، این دستگاه به قیمت 360 هزار دلار از خارج از کشور خریداری و در جاده قم نصب کردند، اما در نهایت به دلیل ظهور نسل جدید و فقدان استاندارد لازم در محل نصب و بهره برداری از رده خارج شدند.
مدیرعامل گروه صنعتی هوشمند آسیا (گصن پارس) مستقر در پارک فناوری پردیس معاونت علمی؛ خبر داد: از محصول ما تاکنون تعداد 230 دستگاه در تهران نصب و راه اندازی شده که بنا به مستندات، شاهد کاهش 60 درصدی تلفات در محورهای فوق بوده و مهمتر اینکه میزان خطا هر دستگاه نزدیک به صفر بوده است. همچنین تعداد 11 دستگاه در جاده همدان نصب شده که در سه سال گذشته از لحاظ کارکرد ازجمله برترین دستگاهها میباشد. در سال گذشته نیز 20 دستگاه با قابلیتهای جدید در جاده قزوین راه اندازی شد.
پایان پیام/32
Send to friends