system
دانش‌آموزان در حوزه چاپ سه‌بعدی به رقابت پرداختند
دانش‌آموزان در حوزه چاپ سه‌بعدی به رقابت پرداختند
با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی؛

دانش‌آموزان در حوزه چاپ سه‌بعدی به رقابت پرداختند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 33378
نخستین مسابقه ساخت افزایشی (چاپ سه‌بعدی) در جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی برگزار شد.



نخستین مسابقه ساخت افزایشی (چاپ سه‌بعدی) در جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی برگزار شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «نخستین مسابقه دانش‌آموزی ساخت افزایشی (چاپ سه‌بعدی)» با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و همکاری موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان در «سیزدهمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان» 23 و 24 فروردین‌ماه سال جاری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
این رویداد ترویج و فرهنگ‌سازی اهداف، برنامه‌ها و محتوای مدنظر در حوزه فناوری‌ساخت افزایشی در میان دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از طریق برگزاری مسابقات و برنامه‌های علمی و آموزشی برای دانش‌آموزان را مد نظر قرار داد. البته در این خصوص، چندین برنامه آموزشی برای آشنایی دانش آموزان با فناوری چاپ سه بعدی برگزار شد و طرح‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره با تشکیل کارگروهی از متخصصان این فناوری مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت. بنابراین از این طریق دانش آموزان با این فناوری تحول ساز آشنا شده و با آموزش دانش آموزان می توان از داشتن نیروی توانمند و تاثیرگذار در این حوزه در آینده خیالی آسوده داشت.
علاوه بر برنامه های آموزشی برای آشنایی دانش آموزان با فناوری چاپ سه بعدی سمینارهای علمی، نمایشگاه و مسابقات علمی سه بخش دیگر این جشنواره بود که در بخش نمایشگاهی غرفه ستاد واقع در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران دستاوردهای این حوزه را در معرض دید قرار داد. در این غرفه بروشورهایی در رابطه با برنامه های دانش آموزی در حوزه چاپ سه بعدی میان دانش آموزان توزیع شد. همچنین نمونه قطعات تولید شده توسط دستگاه های چاپگر سه بعدی ایرانی در این غرفه در معرض دید قرار گرفت.
بخش مسابقه چاپگرهای سه‌بعدی نیز با عنوان گرایش طراحی و چاپ سه‌بعدی، به عنوان یکی از بخش‌های مسابقات علمی سیزدهمین جشنواره پروژه های دانش‌آموزی تبیان در دو قسمت مقطع ابتدایی و دوره اول و دوره دوم برگزار شد. در این مسابقات 5 تیم در مقطع دبستان و بیش از 15 تیم در مقطع متوسطه به صورت مجزا به رقابت پرداختند. در نهایت نیز طرح های ارائه شده توسط 4 داور مورد ارزیابی قرار گرفت و به طرح های برتر جوایزی اعطا شد. البته طبق قوانین مسابقه، تیم ها باید طرح های مد نظرشان را با چاپگرهای سه بعدی پرینت کرده و در صورت موفقیت در مسابقه شرکت داده می شدند.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: