system
6 کتاب تالیف شده در حوزه پویانمایی رونمایی شد
6 کتاب تالیف شده در حوزه پویانمایی رونمایی شد
به همت ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی؛

6 کتاب تالیف شده در حوزه پویانمایی رونمایی شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 22766
هم‌افزایی و هم‌گرایی بین ذی‌نفعان صنعت پویانمایی در سالیان گذشته، به همت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سند راهبردی جهت توسعه صنعت پویانمایی ایران در یکسال اخیر تدوین شده است


هم‌افزایی و هم‌گرایی بین ذی‌نفعان صنعت پویانمایی در سالیان گذشته، به همت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سند راهبردی جهت توسعه صنعت پویانمایی ایران در یکسال اخیر تدوین شده است که 6 کتاب تالیف شده حاصل از نتایج به دست آمده از این سند رونمایی شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توجه به توسعه بازارهای جدید پویانمایی، ایجاد زیرساخت‌های شتابدهی و شکوفایی در جهت توانمندسازی تیم‌ها و شرکت‌های نوپا در صنعت انیمیشن، توجه به بازارپردازی (مرچندایزسازی) کارکترها و شخصیت‌ها با ایجاد هم‌افزایی بین صنعت پویانمایی و سایر صنایع مکمل و جانبی فرهنگی، پشتیبانی از فعالیت‌های صادرات محور در تولید آثار پویانمایی و توجه به ارتقا محتوای آثار پویانمایی با استفاده از ظرفیت غنی عناصر فرهنگی ایرانی-اسلامی، تنها بخشی از اقدامات راهبردی است که در سند راهبردی توسعه صنعت پویانمایی ایران در نظر گرفته شده است.
در این نشست پس از ارائه دستاوردهای سند راهبردی توسعه صنعت پویانمایی ایران، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی به همراه دبیر جشنواره پویانمایی تهران از 6 جلد کتاب تالیف شده حاصل از نتایج بدست آمده از تدوین سند راهبردی توسعه صنعت پویانمایی ایران رونمایی کردند.
این کتاب ها شامل «چشم‌انداز رقابت بین المللی صنعت پویانمایی ایران در افق1404»، « صنعت پویانمایی ایران در اسناد بالادستی کشور»،« ساختار صنعت پویانمایی کشورهای توسعه یافته»،« وضع موجود صنعت پویانمایی کشور»، « ساختار نهادی در صنعت پویانمایی کشور» و نیز « فناوری‌های صنعت پویانمایی» است.
با توجه به اینکه صنعت پویانمایی یکی از صنایع راهبردی فرهنگی است که ارزش افزوده بالایی را ناشی از نوآوری و بکارگیری فناوری‌های پیچیده خلق می‌کند، در این راستا، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی اقدام به تبیین موضوع فناوری در صنعت پویانمایی کرده و مبتنی بر نتایج بدست آمده، ساختار فهرست کالا و خدمات دانش‌بنیان صنعت پویانمایی در حال تدوین است. بر این اساس، در ادامه نشست تخصصی، حوزه‌های فناورانه صنعت پویانمایی معرفی شد.
همچنین در ادامه، موضوع آمارنامه صنعت پویانمایی در نشست تخصصی ارائه شد. نبود آمار قابل رجوع، یکی از مشکلات جدی پیشروی رشد و توسعه صنعت پویانمایی کشور است. به دلیل نبود آمار، برداشت درستی از وضعیت صنعت پویانمایی و پتانسیل‌های آن ایجاد نشده و امکان ارائه فرصت‌های اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاران وجود ندارد. در این راستا، به همت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز، آمارنامه صنعت پویانمایی در حال تدوین است.
پس از موضوع آمارنامه، موضوع حساب ویژه سرگرمی‌های چندرسانه‌ای به عنوان یک محلل و تسهیل کننده انعقاد قراردادهای خرید و فروش بین تولید کنندگان و خریداران آثار پویانمایی ارائه شد. عملکرد این حساب سبب می‌شود که در اثر تضامین ایجاد شده بین تولید کنندگان و خریداران آثار پویانمایی، شرایط انعقاد قرارداد بین دو تسهیل شده و عملا گردش مالی و جریان اقتصادی در بدنه صنعت پویانمایی ایجاد شود.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: