بیش از 4هزار شرکت از خدمات فنبازارها استفاده میکنند
کاری نیازمند تخصص و توانمندی خاص که توسط فنبازارها به شرکتهای متقاضی ارائه میشود. خدماتی برای توسعه بازار فناوری که در شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به کمک بروکرها و کارگزاریها در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
ظرایف موجود در انتقال فناوری، به اطلاعرسانی صحیح، مشاوره و استانداردسازی مبادلات نیازمند است، کاری که توسط فنبازارها انجام میشود. آنها نقش واسطهای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به «عرضهکنندگان»، «متقاضیان»، «کارآفرینان» و «سرمایهگذاران» را بازی میکنند. در این بازار، برای فروشندگان فناوری فرصتی فراهم شده است تا ایدهها و تکنولوژیهای خود را نمایش دهند و برای آنها بازاریابی کنند.
خاستگاه فنبازارها را کشورهای شرقی آسیا میدانند، کشورهایی چون «ژاپن»، «چین» و «هنگکنگ» که از یک دهه قبل برای تامین نیازهای فناورانه خود به به ایجاد فن بازارها کردند. اما این مفهوم نوین فناورانه سال 81 در ایران متولد شد و از آن زمان تاکنون یعنی طی 20 سال، بیش از هزار میلیارد تومان درآمدزایی کرده است.
این خدمات تاکنون به 4 هزار و 342 شرکت و مجموعه متقاضی ارائه شده است و 14 هزار و 79 محصول نیز در این شبکه ارائه شده است. در حال حاضر بزرگترین بانک اطلاعات فناوری کشور در اختیار این مرکز قرار دارد.
اجرای برنامههای متعدد ملی و بینالمللی، ایجاد شبکه گسترده فنبازارهای منطقهای و تخصصی، راهاندازی شبکه کارگزاران حرفهای تبادل فناوری و سایر ابزارهای قانونی، ایجاد زیرساختهای نرمافزاری و سختافزاری لازم و در نهایت توسعه و مدیریت بازار فناوری کشور به عنوان مهمترین ماموریتها توسط شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انتخاب شده است.
مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
#23
Send to friends