راه‌گشای دشواری‌ها

راه‌گشای دشواری‌ها


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 76351
هانیه یارمند*
 
بهبود زندگی سالمندان و حمایت از افراد آسیب پذیر نقش مهمی در ارتقای شرایط جامعه دارد و ورود فناوری‌های نوین به این حوزه کارمان را در پیمودن این مسیر آسان کرده است. در همین راستا نیز ستاد توسعه علوم و فناوری‎های شناختی معاونت علمی و فناوری وارد عمل شد؛ آن هم برای ساماندهی فعالیت‌های این حوزه. کارگروهی با عنوان ارتقا و توانبخشی  را راه اندازی کرد.
حمایت از افراد آسیب پذیر را سرلوحه کار قرار دادیم و برای تحقق آن نیز چالشی را برگزار کردیم تا از راه حل های فناورانه برای رفع مشکلات سالمندان استفاده کنیم.
در سال گذشته حمایت از افراد سالمند و آسیب پذیر را جدی پیگیری کردیم. یک فراخوان نیز منتشر شد که چالش آن تولید فناوری محصولات و خدمات شناختی سالمندان بود. تلاش کردیم تا کسب و کارهای نوپا را شناسایی و حمایت کنیم. ورود این کسب و کارهای نوپا رنگ و بویی دیگر به این حوزه می دهد.
البته فعالیت‌های دیگری نیز انجام شد تا در حوزه های دانشجویی و دانش آموزی نیز شاهد رشد باشیم تا نسل آینده برای فعالیت های فناورانه ترغیب شوند. حمایت از دوره های پست دکتری و همین طور فرصت های مطالعاتی که در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد از آن جمله است.
رواج تفکر همکاری بین رشته ای در علوم شناختی میان دانشجویان و اساتید نیز موضوع دیگری است که پرداختن به آن قطعا در رشو و گسترش حوزه علوم شناختی تاثیرگذار است. در این سال ها قدم های خوبی نیز برای توسعه این حوزه در دانشگاه ها برداشته شده است که می توان به تدوین سرفصل زبان شناسی شناختی در دوره کارشناسی ارشد اشاره کرد که این سرفصل در وزارت علوم مصوب شد. اقدامی برای فرهنگسازی و ترویج  بیشتر علوم شناختی میان دانشجویان.
در این میان نباید از دانش آموزان غافل شد. آنها که آینده را می سازند. پس باید به شیوه های گوناگون اطلاعات آنها درباره علوم شناختی را ارتقا داد. در همین راستا با کمک سفیران مغز و شناخت که از دانشجویان برجسته رشته های پزشکی، مهندسی و روانشناسی بودند طرحی را در مدارس برگزار شد و به دانش آموزان اطلاعات لازم داده شد.
 
منبع: isti.ir 
#
نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
جوانان نخبه دیروز، فناوران راهگشای امروز
جوانان نخبه دیروز، فناوران راهگشای امروز
98/07/17 - 15:30
رمز عبور از دشواری‌ها
رمز عبور از دشواری‌ها
96/04/31 - 16:39
اقتصاد مقاومتی راه‌گشای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها
اقتصاد مقاومتی راه‌گشای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها
96/01/15 - 10:45
بیشتر بخوانیم