الگوهای شرکتهای خلاق در حوزه علوم شناختی معرفی شد
این تجربهها در موضوعاتی مانند طراحی، تولید و ساخت محصولات و ابزارها، ارائه خدمات و کسب کارهای فناورانه و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی معاونت علمی و فناوری تهیه و تدوین شده است.
معرفی تازهترین تجربههای شناختی
سید محمد مهدوی مسوول توسعه زیست بوم فناوری و خدمات شناختی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی گفت: دستاوردهای قابل توجه در حوزه علوم شناختی سبب ورود آن به حوزههای دیگر از جمله اقتصاد و کسب و کار، آموزش و پرورش شناختی ، بهداشت و سلامت شناختی ، هوش مصنوعی و مدل سازی شناختی و دارو و مکمل های شناختی و فنآورانه شده است.
وی افزود: شرکتهای خلاق، به عنوان بازیگران جدی حوزه کسب وکار، فناوریهای مربوط به علوم شناختی را توسعه میبخشند، ضمن اینکه خدمات و محصولات را ارائه و ارزش اقتصادی خلق میکنند.
سال 2018 بیش از 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه محاسبات علوم شناختی انجام شده که شرکتهای خلاق و فناور دیجیتال سهم بیشتری از این حوزه را به خود اختصاص دادهاند.
مهدوی، با اشاره به ضرورت حمایت از خلاقیتها و تبدیل ایدههای نوآورانه به پدیده در علوم و فناوریهای شناختی، ادامه داد: گسترش استفاده از دانش علوم شناختی در حوزه های مختلف همچون بازاریابی ، بهداشت و درمان ، آموزش و سایر حوزههای کلیدی و راهبردی ، ظرفیت قابل توجهی را برای شرکتهای خلاق و نوآور فراهم کرده است که تا با توجه به محصولات و خدمات خود به خلق ارزش های اقتصادی در این حوزه بپردازنند.
به گفته وی، در راستای مقابله با تهدید ها و استفاده از فرصت های توسعه علوم و فناوری های شناختی ، شناخت اثرات اصلی و جانبی بلند مدت و کوتاه مدت آنها بر جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در این مجموعه مورد توجه قرار گرفت.
در حال حاضر، مجموعه تجربیات جهانی شرکتهای خلاق و فناور، تکمیل شده و برای بهرهمندی پژوهشگران، دانشجویان و فعالان زیستبوم خلاق، از طریق سایت ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی دردسترس قرار گرفته است.
مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
#
Send to friends