آفت دانشبنیانی
*سید حسن توسلی
برش مینا و عاج دندان از چه زمانی آسان شد؟
پس از اخذ گواهی FDA به لیزرهای دی اکسید کربن به منظور استفاده در جراحی دهان و دندان، راه برای تحقیق و بررسی دیگر کاربردهای لیزر؛ در دندانپزشکی مثل برش مینا و عاج دندان و استخوان فراهم شد.
توسط محققان در آزمایشگاه پیش بالینی؛
بافت آسیبدیده کبد با استفاده از سیستم تصویربرداری اپتیکی آنالیز شد
محققان و پژوهشگران کشور در آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با انجام پژوهشی آنالیز بافت آسیب دیده کبد را در مدل حیوانی انجام دادند.
دبیر ستاد توسعه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی؛
ایران با استفاده از ظرفیتهای علمی قطب هوافضای منطقه میشود
دبیر ستاد توسعه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، گفت: استفاده درست از قابلیت های موجود علمی و فناورانه در کشور، ایران را به قطب هوافضای منطقه تبدیل میکند.
استفاده از ظرفیتهای دریا برای توسعه و رشد اقتصادی کشور
اقتصاد دریا، آینده خزر و مطالعات و تحقیقات در این حوزه عنوان کارگروهی است که به تازگی توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی تشکیل شده است.
با تلاش یک شرکت دانشبنیان محقق شد؛
افزايش سهم بازار داخلی با تولید مواد اوليه مورد نياز صنايع غذائي
یک شرکت دانشبنیان در راستاي ارائه خدمات نوين در عرصه توليد و عرضه بخشي از مواد اوليه و افزودني هاي مورد نياز صنايع غذائي، از سال 83 اقدام به سرمايه گذاري در زمينه توليد بهبود دهنده هاي صنايع پخت بر پايه امولسيفايرها و آنزیم ها کرده است.
توسط ستاد توسعه زیستفناوری معاونت علمی محقق میشود؛
کاربردی شدن زیستفناوری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی به دنبال برقراری ارتباط بین زیستفناوری و صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است و برای تحقق این امر، اقدامات مختلفی در نظر گرفته است.
فناوری در خدمت تولید اعضای بدن
پرینترهای زیستی را باید حوزه ای از فناوری دانست که هسته اصلی پزشکی بازتولیدی تلقی شده و محققان در دنیا مشغول فعالیت در این حوزه هستند.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی:
تابلو شرکتهای دانشبنیان میتواند عامل تحول در شاخص بورس کشور شود
دلیری در راستای نقش شرکتهای دانشبنیان در تابلو بورس گفت: زمانی که شرکتهای سنتی بورس با شاخصه منفی مواجه بودند رشد شرکتهای دانشبنیان مثبت بود. این تجربه نشان میدهد
شرکتی خلاق با مخاطب 10 میلیونی در بازیهای ویدئویی
یک شرکت خلاق فعال در حوزه طراحی بازیهای ویدئویی تا امروز توانسته با ارائه 14 بازی ویدئویی 10 میلیون مخاطب ایرانی و بیش از 400 هزار کاربر از سراسر جهان کسب کند.