هوش مصنوعی ارائه خدمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را متحول کرد

هوش مصنوعی ارائه خدمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را متحول کرد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 74008
یک شرکت خلاق با استفاده از فناوری اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی، محصولات متنوع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تولید کرد.

پوریا حداد مدیرعامل شرکت خلاق فناوری‌های پیشرو هوش مصنوعی کارن گفت: این شرکت در حوزه هوش مصنوعی بیش از دیگر حوزه‌ها فعالیت دارد. یکی از محصولات و خدمات ما، پیاده سازی برنامه‌های واکنش‌گرا است. نرم‌افزارهای واکنش‌گرا بر اساس یک فناوری عمل می‌کنند که در برابر عبور یک شئی یا یک فرد از مقابل دوربین یا سنسور واکنش نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت خلاق فناوری‌های پیشرو هوش مصنوعی کارن، در ادامه افزود: زمینه‌ها و حوزه‌‎های بسیار متنوعی برای استفاده از این نرم‌افزار وجود دارد، گاهی اوقات از این فناوری تنها برای ایجاد افکت‌های زیبا استفاده می‌‎شود. البته در بسیاری اوقات از این فناوری برای موارد کاربردی‌تر استفاده می‌شود.

به گفته وی، برای مثال مدعوین یک تالار عروسی یا یک همایش پس از  ورود به سالن با یک بستر مجازی گل روبه‌رو می‌شوند که به محض ورود آنها مانند یک پرده از گل کنار می‌رود و این یک نمای بصری زیبا ایجاد می‌کند. یکی دیگر از کاربری‌های این فناوری که ما آن را تحت برند «تاچ فلور» عرضه می‌کنیم، بازی‌های رایانه‌ای است.

این فعال صنایع نرم و خلاق، ضمن توضیح بیشتر در مورد این فناوری گفت: در حال حاضر والدین نگران هستند که بازی‌های رایانه‌ای باعث کم‌تحرکی، می‌شود. با استفاده از این فناوری یک توپ مجازی روی زمین قرار می‌گیرد و کودکان باید واقعاً به آن لگد بزنند تا توپ به اصطلاح شوت شود و این باعث ایجاد تحرک و ورزش در کودکان و نوجوانان می‌شود.

مدیرعامل شرکت خلاق فناوری‌های پیشرو هوش مصنوعی کارن، ضمن توضیح در مورد قراردادهای منعقد شده توسط این شرکت، بیان کرد: البته کاربردهای تاچ فلور زیاد است و به صورت کلی از آن برای توسعه اینترنت اشیاء استفاده می‌شود. ما همچنین یک جامعه مجازی برای تبادل نظر و آموزش در حوزه هوش مصنوعی ایجاد کردیم.

حداد با اشاره به لزوم توسعه بیشتر هوش مصنوعی در کشور گفت: ما پس از تولید محصولات مختلف، متوجه این حقیقت شدیم که تعداد کارشناسان خبره حوزه هوش مصنوعی در کشور کم است و با تاسیس این جامعه مجازی، تلاش داریم تا تعداد بیشتری از افراد را به این حوزه علاقه‌مند کنیم. در حال حاضر نیز در حال فعالیت در حوزه مالی و فین‌تک هستیم و یک نرم‌افزار به عنوان دستیار هوشمند معاملات تدوین کرده‌ایم.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/ 33

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
2 شرکتی که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی تولید هوشمند را گسترش دادند بشناسیم
2 شرکتی که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی تولید هوشمند را گسترش دادند بشناسیم
99/12/04 - 12:27
رونمایی از دو سامانه و یک محصول هوش مصنوعی؛ ستاری: ایران هم‌پا با کشورهای پیشرفته در این حوزه پیش می‌رود
رونمایی از دو سامانه و یک محصول هوش مصنوعی؛ ستاری: ایران هم‌پا با کشورهای پیشرفته در این حوزه پیش می‌رود
99/06/01 - 13:44
 فناوری مغفول در میان مردم
فناوری مغفول در میان مردم
96/11/03 - 13:46
بیشتر بخوانیم