چالش‌های جدی پیش روی جریان مهاجرت‌های دانشجویی قرار گرفت

چالش‌های جدی پیش روی جریان مهاجرت‌های دانشجویی قرار گرفت


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 73823
فعالان حوزه آموزش‌های بین‌المللی هشدار داده‌اند که مجموعه‌ای از عوامل از جمله شیوع کرونا برای دانشگاه‌ها چالش ایجاد کرده است.

تلاش کشورها از جمله استرالیا به عنوان یکی از مقاصد دانشجویان، برای حل مشکلات جابه‌جایی‌های بین‌المللی جدی‌تر شده است و سعی می کنند جریان جابه‌جایی دانشجویان بین‌المللی را در پس از همه گیری ویروس کرونا، دوباره برقرار کنند.

یک پایگاه تحلیلی در گزارشی نتیجه گیری کرده است که دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی استرالیایی با پذیرش دانشجویان بین‌المللی بدون داشتن سطح مناسب مهارت‌های زبان انگلیسی برای بهبود وضعیت مهاجرت‌های بین‌المللی تلاش گسترده ای را برای کاهش خطرات آینده اعمال کرده‌اند.

این گزارش شواهدی از شکست گسترده سیستمیک در رابطه با استانداردهای پذیرش زبان انگلیسی پیدا نکرد، اما به دنبال گزارش هایی که دانشجویان بین‌المللی اعتراض داشتند از استانداردهای کافی انگلیسی کافی برای موفقیت برخوردار نبوده‌اند، به تعدادی از زمینه ها برای بهبود اشاره کرد.

این گزارش تحلیلی، 4 دانشگاه استرالیا را در معرض خطر بالقوه عدم انطباق با شرایط آینده دانست و بر ضرورت اقدامات اثرگذار برای بهبود شرایط تاکید کرد. در سال 2019 ، اتحادیه آموزش عالی ملی تجدید کرد که دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی استرالیا نباید دانشجویان بین‌المللی را که به دلیل سطح کم مهارت انگلیسی، در طول تحصیل تلاش می کنند، ثبت نام کنند.

نتیجه گیری حاصل از این آخرین گزارش انطباق یافته های گزارش سال 2019 نشان می‌دهد که عدم موفقیت در رعایت استانداردهای مهارت انگلیسی وجود ندارد. سایر پیش‌نیازها و آزمون‌هایی که دانشجویان در آن پذیرفته شده اند، بررسی شد و استقبال از شرایطی که در آن شرط آزمون زبان انگلیسی لغو شود به دست آمد.

 

ضرورت تعریف استانداردهای تازه

در ماه مه سال 2020 طرحی مبنی بر معافیت از زبان انگلیسی، در صورتی که دانشجو شرایط لازم برای تحصیل در دوره ارائه دهنده آموزش عالی انگلیسی را احراز نکند، مطرح شد و دانشجو، بدون توجه به تجربه زندگی یا شرایط دیگر پذیرفته می شود.

چارچوب های قوی برای حمایت از دانشجویان بین المللی که در استرالیا تحصیل می کنند وجود دارد. چارچوب استانداردهای آموزش عالی این اطمینان را می دهد که دانشجویان پذیرفته شده آمادگی تحصیلی و مهارت کافی در زبان انگلیسی را برای شرکت در مطالعه مورد نظر خود دارند.

ارائه دهندگان را ملزم می کند قبل از پذیرش آنها برای ثبت نام، در دانشجویان دوره‌های خارج از کشور شرایط پذیرش در دوره را روشن کنند. این شامل حداقل سطح مهارت زبان انگلیسی است.

دولت در پاسخ به شیوع ویروس کرونا، از طریق اقدامات متعددی، از جمله تمدید دوره های ثبت نام و اعتبار دوره، انعطاف‌پذیری آموزش آنلاین و ملزومات اطلاع رسانی تلاش می‌کند تا آسیب‌پذیری این حوزه کاهش یابد. همچنین در طول سال 2020، تعدادی از نوآوری‌ها را برای سال تحصلی 2021 دردستور کار قرار داد، همچنان که به عنوان بخشی از تأثیرات شیوع کرونا را خنثی کند، شرایط را برای دانشجویان بین‌المللی در سال‌های آینده مساعد کند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
کرونا چه آسیب‌هایی را به مهاجرت‌های دانشجویی وارد کرده است
کرونا چه آسیب‌هایی را به مهاجرت‌های دانشجویی وارد کرده است
99/11/18 - 08:20
مشاغل و مهاجرت‌های بین‌المللی در عصر کووید 19
مشاغل و مهاجرت‌های بین‌المللی در عصر کووید 19
99/09/01 - 13:13
پاندمی و توقف جریان مهاجرت‌های دانشجویی و بین‌المللی
پاندمی و توقف جریان مهاجرت‌های دانشجویی و بین‌المللی
99/08/21 - 11:14
بیشتر بخوانیم