ایستادگی در برابر کرونا؛ توانمندی‌های ایران در تولید واکسن را بشناسیم

ایستادگی در برابر کرونا؛ توانمندی‌های ایران در تولید واکسن را بشناسیم


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 74138
تجربه‌های ایران به عنوان یکی از کشورهای توانمند در حوزه تولید دارو و واکسن کووید19 در ابعاد بین‌المللی معرفی می‌شود.

از آخرین روزهای سال 98 که شیوع مهمان ناخوانده‌ای شرایط حیات جهان را دست‌خوش تغییر کرد و سلامت را با تهدیدهای جدی مواجه ساخت، شرکت‌های فعال در حوزه دارویی، تجهیزات پرشکی و تولیدکنندگان اقلام بهداشتی و دیگر فعالان زیست‌بوم سلامت دست به کار شدند تا در مقابل تهدید ویروس کووید 19 علیه سلامت، ایستادگی کنند.

بر همین اساس، تولید واکسن به عنوان یکی از مسیرهای مقابله با شیوع کرونا مطرح شد و ایران نیز با برخورداری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فناورانه در حوزه زیست‌فناوری و دارویی به یاری شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه، به عرصه تولید واکسن‌ هم‌پای کشورهای پیشرفته گام گذاشت. در این مسیر به تجربه‌ها و توانمندی‌هایی دست یافت که قابل معرفی و بستری برای تعامل فناورانه با دیگر کشورها است. 

واحد بین‌الملل شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد دستاوردهای ایران در تولید واکسن کرونا ایران‌ساخت را با هدف معرفی این توانمندی و دستاوردها در عرصه بین‌المللی ارائه کند. بر همین اساس، معرفی دستاوردهای ایران در حوزه تولید واکسن کووید 19 در قالب وبینار، 20 اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

بستری برای تعامل و معرفی دستاوردهای فناورانه

این وبینار ضمن ایجاد بستری تعاملی میان متخصصان و فناوران فعال در حوزه‌های سلامت، دستاوردهای ایران را در تولید واکسن کووید 19 معرفی می‌کند. فعالان شرکت‌های برجسته ایرانی تجربه‌ها و دستاوردهای خود را در مورد واکسن ویروس کرونا، میزان اثربخشی و مراحل تولید ارائه می دهند.

در این وبینار کیهان آزادمنش مدیر گروه تحقیقات و ویروس‌شناسی انستیتوپاستور، سید رضا بنی هاشمی ، رئیس گروه تحقیق و توسعه موسسه تحقیقات واکسن و سرم رازی و حسن جلیلی رئیس گروه تحقیقاتی واکسن کوو ایران برکت ضمن بیان تازه‌ترین دستاوردها و رخ‌دادهای این حوزه، به شرح تجربیات و توانمندی‌های کشور در حوزه واکسن کووید 19 می‌پردازند.

علاقمندان برای شرکت در این وبینار می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی ثبت نام  یا در صورت تمایل برنامه را از طریق وب سایت شبکه آزمایشگاه بین‌المللی به صورت زنده مشاهده کنند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
رییس جمهوری: ایران جزو اولین‌های غرب آسیا در حوزه تولید واکسن است؛ از این پس کنار هر دانشگاه بزرگی باید  یک مرکز نوآوری و فناوری باشد
رییس جمهوری: ایران جزو اولین‌های غرب آسیا در حوزه تولید واکسن است؛ از این پس کنار هر دانشگاه بزرگی باید یک مرکز نوآوری و فناوری باشد
00/01/19 - 13:33
کارآزمایی بالینی نخستین فرآورده تزریقی_استنشاقی کووید ۱۹ آغاز شد؛ ستاری: با ساخت واکسن کرونا به جایگاه واقعی ایران در این صنعت بازمی‌گردیم
کارآزمایی بالینی نخستین فرآورده تزریقی_استنشاقی کووید ۱۹ آغاز شد؛ ستاری: با ساخت واکسن کرونا به جایگاه واقعی ایران در این صنعت بازمی‌گردیم
99/11/19 - 10:57
شرکت‌های ایرانی برای درمان کرونا رقابت می‌کنند و پیشتازی نسل جدید واکسن‌ها
شرکت‌های ایرانی برای درمان کرونا رقابت می‌کنند و پیشتازی نسل جدید واکسن‌ها
99/09/03 - 08:08
بیشتر بخوانیم