بازار واردات انواع اتصالات صنعت نفت با محصول دانش‌بنیان از رونق افتاد

بازار واردات انواع اتصالات صنعت نفت با محصول دانش‌بنیان از رونق افتاد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 71561
شرکتی دانش‌بنیان با طراحی و تولید انواع اتصالات کاربردی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بازار واردات این محصولات را از رونق انداخت.

شرکتی دانش‌بنیان، انواع فیتینگ و فلنج مانند زانویی و مایتر، سه راهی، تبدیل، در پوش و غیره که محصولاتی کاربردی و مهم در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی هستند را تولید می‌کند. این شرکت با اتکا به توان دانشی متخصصان خود موفق شده محصولات با کیفیت عرضه و اعتماد بازار داخلی را جلب کند.

مجید محمدپور مدیر عامل شرکت توس پیوند درباره کاربرد محصولات تولیدی شرکت، گفت: فیتینگ به انواع اتصالات در سیستم لوله‌کشی گفته می‌شود که در هنگام تغییر مسیرها یا انشعاب‌گیری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مسیر لوله‌کشی هر زمانی نیاز باشد که خط مستقیم به سمتی دیگر هدایت شود یکی از انواع فیتینگ‌ها یا اتصالات به کار می‌آید.

وی افزود: فلنج‌ها هم اتصالاتی هستند که خطوط لوله انتقال را به هم وصل می‌کنند. البته این نوع اتصالات در ارتباط دادن شیرآلات به لوله‌های جوش هم کاربرد دارند. معمولا جنس فلنج‌ها از پلی‌اتیلن، فولاد، آلیاژهای آهن یا چدن است.

این فعال فناور همچنین بیان کرد: یکی از کاربردی‌ترین محصولات در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی اتصالات باکیفیت و قابل اعتماد است. سال‌ها این محصولات از دیگر کشورها خریداری می‌شد و بازار واردات آنها داغ بود. اما به همت متخصصان ایرانی این محصولات کاربردی، بومی‌سازی شد و در اختیار صنایع قرار گرفت.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
عمر یاتاقان‌ها افزایش پیدا می‌کند
عمر یاتاقان‌ها افزایش پیدا می‌کند
98/10/07 - 09:10
اقتصاد دانش‌بنیان در برابر اقتصاد نفتی؛ این یک مبارزه است
اقتصاد دانش‌بنیان در برابر اقتصاد نفتی؛ این یک مبارزه است
98/08/05 - 10:33
 کانکتورهاي الکتريکي دریایی چیست؟
کانکتورهاي الکتريکي دریایی چیست؟
96/08/21 - 06:57
بیشتر بخوانیم