خدمات تجاریسازی با فعالیت 324 مجموعه دانشبنیان رونق گرفت
یک شرکت برای توسعه تجاریسازی محصولات دانشبنیان باید توان ارائه خدماتی چون مالکیت فکری، شتابدهی کسبوکار، ارزیابی، مدیریت فناوری، مشاوره، مالی و سرمایهگذاری و توسعه بازار را داشته باشد. در حال حاضر بر اساس تعداد شرکتهای دانشبنیان ثبت شده در این حوزه، 324 مجموعه توان دانشی و تخصصی ارائه این خدمات را در کشور دارند.
ارائه و پرورش ایده، توسعه تولید کالا و خدمات و در نهایت فروش محصولات از جمله فرآیندهای خدمات تجاریسازی است. خدماتی که طی چند سال اخیر منجر به توسعه بازار محصولات داخلی شده و جامعه را از منافع این تولیدات و خدمات بهرهمند کرده است.
طبق آخرین آمار ارائه شده توسط مرکز شرکتها و موسسات دانشبنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تعداد نهایی این شرکتها از 6 هزار و 500 مجموعه گذشته است. از این تعداد حدود 324 شرکت در زمینه توسعه خدمات تجاریسازی محصولات و خدمات فعالیت میکنند.
شرکتهایی چون «توسعه پارک های شیمیایی ایرانیان، توسعه کسب و کار سرآمد الماس»، «توسعه ارتباطات اقتصادی ایلیا»، «فناوری و پژوهش سهند آهن و فولاد خاورمیانه»، «بینش بازار ره پای»، «مشاور صنعتی سها طوس»، «توسعه افق نانو فناوری توانا»، «صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی توسعه همکاریهای بینالمللی فناورانه ایرانیان»، «سان اوج پویان اسپادانا» و غیره که در این حوزه فعالیت دارند.
مجموعههایی که خدمات مشاورهای به اشخاص حقیقی و حقوقی در کلیه امور مربوط به راهاندازی کسب و کارهای جدید شامل تهیه طرحهای توجیهی، امکان سنجی، مطالعات بازار به ویژه در حوزههای فناورانه و صنعتی، در امور مربوط به خرید کالا در زمینه نحوه تامین، قیمت گذاری کالا در سطح ملی و بینالمللی ارائه می کنند.
مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریپ
#23
Send to friends