جذب بیش از 52 هزار کاربر فعال توسط بازی موبایلی تولید شده در منطقه نوآوری ایران
آغاز عصر جدید بازی های موبایلی با «رابونا»:

جذب بیش از 52 هزار کاربر فعال توسط بازی موبایلی تولید شده در منطقه نوآوری ایران


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 101149
در دنیای بازی‌های موبایلی، گونه‌های نوظهوری در بستر فضای مجازی، کاربران زیادی را به خود جذب کرده‌اند و شرکت‌های تولید بازی را به سمت نوآوری و خلاقیت سوق داده‌اند. در همین راستا، یکی از شرکت‌های عضو مرکز رشد فناوری نخبگان منطقه بین‌المللی نوآوری ایران (پارک فناوری پردیس)، از تولید بازی فوتبالی موبایلی با نام تجاری «رابونا» خبر داده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، بازی‌های موبایلی گونه جدیدی از بازی‌ها در بستر فضای مجازی است که کاربران فراوانی را به خود مشغول کرده است و شرکت‌های تولید بازی زیادی را به سمت خودش سوق داده است. در همین راستا، شرکت هوشمند پردازان پیشرو آروند، از شرکت‌های عضو مرکز رشد فناوری نخبگان منطقه بین‌المللی نوآوری ایران (پارک فناوری پردیس) یک بازی فوتبالی در بستر تلفن همراه با نام تجاری «رابونا» تولید کرده است.

 سید حمید خرم، مدیرعامل این شرکت با اشاره به تولید بازی آنلاین رابونا در بستر تلفن همراه گفت: این بازی با ایجاد فضای جذاب برای کاربر و ساخت چالش‌های فوتبالی توانسته است در مدت کوتاهی به بیش از ۵۲ هزار کاربر فعال دست یابد.

 وی ایجاد لیگ‌های محلی، استانی و منطقه‌ای را ویژگی متمایز این بازی در مقایسه با سایر بازی‌های مشابه داخلی و خارجی برشمرد و افزود: بسیاری از کاربران بازی‌های موبایلی، نبود لیگ‌های استانی و منطقه‌ای ایران را یکی از ضعف‌های بازی‌های خارجی می‌دانستند و ما تلاش کردیم در رابونا علاوه بر اینکه تمامی ویژگی‌های بازی‌های مشابه خارجی را داشته باشیم، باشگاه‌های داخلی ایران اعم از باشگاه‌های بزرگ در سطح ملی و باشگاه‌های کوچک استانی و محلی را نیز در این بازی مدنظر قرار دهیم.

همچنین وی از فعالیت شرکت هوشمند پردازان پیشرو آروند در حوزه توسعه نرم‌افزار خبر داد و گفت: این شرکت طراحی و توسعه نرم افزارهای مختلف را هم در دستور کار خود دارد و وب‌سایت‌ها و برنامه‌های موبایلی مختلفی را توسعه داده است.

خرم از برنامه شرکت برای توسعه سبد محصولات خود خبر داد و افزود: تلاش داریم تا با توسعه رابونا و باتوجه‌به دانشی که در این حوزه در شرکت وجود دارد، بازی‌های مختلف دیگری را نیز تولید کنیم. از سویی برنامه‌ریزی برای توسعه نرم افزارهای مختلف هم در حال انجام است.

 وی در پایان سخنانش، حضور در مرکز رشد فناوری نخبگان را فرصتی برای هم‌افزایی با سایر شرکت‌های فعال در حوزه بازی‌سازی و توسعه نرم‌افزار برشمرد و گفت: حمایت‌های منطقه بین‌المللی نوآوری ایران توانسته است رشد خوبی را برای شرکت ما ایجاد کند.

 بر اساس این گزارش، بازی فوتبالی موبایلی رابونا در حال حاضر از بسترهای مختلف مانند کافه‌بازار و مایکت قابل‌دسترسی است. برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی http://arvand-tech.net مراجعه کنند.

#20

ابزاری برای گسترش فرهنگ ایرانی؛ بازی‌های ایران‌ساخت با نفوذ نوآوری بیشتر درآمدزایی می‌کند
ابزاری برای گسترش فرهنگ ایرانی؛ بازی‌های ایران‌ساخت با نفوذ نوآوری بیشتر درآمدزایی می‌کند
00/07/11 - 13:34
شرکتی خلاق با مخاطب 10 میلیونی در بازی‌های ویدئویی
شرکتی خلاق با مخاطب 10 میلیونی در بازی‌های ویدئویی
97/09/28 - 09:16
«بازی جام» با رویکرد حمایت از تولید ملّی و توسعه‌دهندگان ایرانی برگزار می‌شود
«بازی جام» با رویکرد حمایت از تولید ملّی و توسعه‌دهندگان ایرانی برگزار می‌شود
96/02/03 - 10:04
بیشتر بخوانیم