system
خلاقیت ابزاری برای درآمدزایی هنرمندان شد
خلاقیت ابزاری برای درآمدزایی هنرمندان شد

خلاقیت ابزاری برای درآمدزایی هنرمندان شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 73289
یک فعال صنایع نرم و خلاق، با ایجاد یک پلتفرم توانست برای هنرمندانی مانند عکاسان و مستندسازان در سراسر کشور درآمدزایی کند.

داود جلیلی مدیرعامل شرکت خلاق موسسه فرهنگی هنری رهروان رواق کریمه، گفت: با توجه به نیاز جامعه هنری کشور به نوآوری، یک پلتفرم ایجاد کردیم که در واقع بازار کسب و کار هنرمندان محسوب می‌شود. این پلتفرم بر اساس یک برند به نام هنرگروه راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت خلاق موسسه فرهنگی هنری رهروان رواق کریمه، ادامه داد: در این پلتفرم هنرمندان می‌توانند محتوای خود مانند راش فیلم، عکس و وکتور را به اشتراک بگذارند. این گونه محتوا‌ها توسط افرادی که به آن نیاز دارند، خریداری و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این فعال صنایع نرم و خلاق، ضمن توضیح بیشتر در مورد خدمات این پلتفرم گفت: در دنیای امروز، روش‌های سنتی ساخت فیلم، ویدئو و مستند بر اساس استفاده از نوآوری و خلاقیت دچار دگرگونی شده است. برای مثال یک مستندساز که به تصاویری خاص از یک منطقه کوهستانی کشور نیاز دارد، به جای مراجعه حضوری به آن ناحیه، این تصاویر را از این پلتفرم تهیه می‌کند. زیرا قبلاً فردی از آن ناحیه، این تصاویر را فیلمبرداری کرده و برای فروش در این سامانه قرار داده است.

جلیلی ضمن تاکید بر توسعه فرهنگی کشور  با استفاده از ابزار خلاقیت، افزود: تصاویر و محتوای مرتبط با دوران دفاع مقدس در این سایت، به صورت کاملاً رایگان عرضه می‌شود. این خدمت با توجه به تعهد و اعتقادات بنیانگذاران پلاتفرم، رایگان شده است. در حال حاضر ما حتی در زمینه صادرت محتوا نیز، توانسته‌ایم، فعالیت کنیم.

وی افزود: برای نمونه از کشورهای عراق و لبنان، از این پلاتفرم، محتوا تهیه شد و از کشور لبنان از ما درخواست کردند تا تصاویر مرتبط با حرم حضرت معصومه علیه سلام، برای استفاده در آن کشور، ارسال شود. این پلاتفرم علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، باعث ایجاد صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز می‌شود.

مدیرعامل شرکت خلاق موسسه فرهنگی هنری رهروان رواق کریمه، گفت: از نهادهای مانند بنیاد فارابی یا وزارت ارشاد اسلامی درخواست داریم تا در راستای حمایت از فرهنگ و هنر کشور و کسب و کارهای خلاق و هنرمندان شهرستانی، آدرس این پلاتفرم را در درگاه خود قرار دهند تا به فیلمسازان و مستندسازان بیشتری معرفی شود.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/ 33

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
رونق محفل ایران ساختی شاعران و طنزپردازان
رونق محفل ایران ساختی شاعران و طنزپردازان
97/10/05 - 11:28
سازی که اشتغال را می‌نوازد
سازی که اشتغال را می‌نوازد
96/11/09 - 09:25
هنرمندان می‌توانند فرهنگ تولید محصولات باکیفیت ایرانی را در کشور ترویج کنند
هنرمندان می‌توانند فرهنگ تولید محصولات باکیفیت ایرانی را در کشور ترویج کنند
95/08/10 - 09:44
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: