رونق محفل ایران ساختی شاعران و طنزپردازان

رونق محفل ایران ساختی شاعران و طنزپردازان


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 41008
همزمان با گشایش دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت خانه هنرمندان ایران میزبان گروهی از شعرا و طنزپردازان شد تا شب شعر "ایران ساخت" را برگزار کنند.


همزمان با گشایش دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت خانه هنرمندان ایران میزبان گروهی از شعرا و طنزپردازان  شد تا شب شعر "ایران ساخت" را برگزار کنند.

به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت، شبی به یاد ماندنی برای فعالان حوزه شعر رقم خورد. اینبار شعرا گرد هم جمع شدند تا موضوعی ملی را با زبان شعر یادآور شوند.


همزمان با نخستین روز از دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت نشست شب شعر "ایران ساخت" در تالار امیر خانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد. محفلی که با حضور شاعران، طنز پردازان و هنرمندان دنبال شد.


سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، علی ربیعی وزیر پیشین وزرات کار، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها، پرویز کرمی دبیر کل جشنواره ایران ساخت و جمعی از هنرمندان مهمانان ویژه این نشست بودند که دو شعر با موضوع حمایت از کالای ایرانی با حضور آنها خوانده شد. رونمایی از کتاب "قند چین" مجموعه ای از آثار طنزپردازان استان یزد نیز در این بخش انجام شد.


ناصر فیض دبیر تخصصی بخش ادبیات جشنواره ایران ساخت توضیحاتی درباره این بخش از جشنواره برای حاضران داد و اظهار کرد: در بخش ادبیات بیش از 500 اثر در سه بخش شعر، داستان کوتاه و مستند نگاری ارسال شد  که هیات داوران پس از ارزیابی همگی بر رشد کمی و کیفی اثار نظر مثبت داشتند.


وی همچنین بیان کرد: زبان هنر ابزاری تاثیرگذار برای پیشبرد اتفاقات مختلف است. قطعا برگزاری این جشنواره نیز با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در حوزه فرهنگ و هنر اتفاقات مناسبی را رقم می زند تا با کنار هم قرار دادن تمامی این اتفاقات شاهد نتایج بهتر باشیم.
در ادامه این نشست شاعران هر یک به سرودن اشعار خود در حوزه حمایت از کالای ایرانی پرداختند، اشعاری که گاها با چاشنی طنز همراه بود و خنده را بر لب حاضران می آورد. همچنین یک داستان کوتاه برگزیده جشنواره توسط علی خضری خوانده شد.


دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» 4 تا 8 دی ماه سال جاری برگزار می شود.

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم