system
دانشجویان بین‌المللی از رویکردهای تبعیض‌آمیز نژادی آسیب می‌بینند
دانشجویان بین‌المللی از رویکردهای تبعیض‌آمیز نژادی آسیب می‌بینند

دانشجویان بین‌المللی از رویکردهای تبعیض‌آمیز نژادی آسیب می‌بینند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 73187
در واکنش به یک رفتار نژادپرستانه علیه مهاجران، مؤسسات دانشجویی در لندن متعهد شده‌اند در واکنش به چنین رویکردهایی واکنش نشان دهند.

 

مؤسسات دانشجویی در لندن متعهد شده‌اند پس از آن‌که رستوران محلی، چینی‌ها را مسبب قرنطینه و مقصر محدودیت‌های رفت و آمد دانست، در برابر نژادپرستی بایستند.

یکی از رستوران‌های انتاریو در کانادا، با نصب تابلویی مقابل مغازه خود، حضور چینی‌ها و شیوع ویروس چینی را دلیل اصلی آسیب‌های ناشی از قرنطیه دانست و مورد اعتراض شدید مهاجران از جمله دانشجویان بین‌المللی قرار گرفت.

طوماری با هدف آگاهی بیشتر مردم از وقوع این جنایات نفرت انگیز نژادی که در جوامع اتفاق می افتد با بیش از 8000 امضا از زمان نصب این تابلو تاکنون، به امضا رسیده است.

آنسل یو، دانشجوی سال چهارم دانشگاه وسترن که اصالتاً اهل چین است بیان کرد که رویکردهای نژادپرستانه، کل جامعه دانشجویان بین‌المللی و مهاجران آسیایی را در وضعیت بسیار بدی قرار داده است.

بن كای، یكی دیگر از دانشجویان چینی گفت كه این رفتارها باعث می شود مردم آسیا احساس ناراحتی كنند و به طور مداوم نگران امنیت خود باشند.

 

اقدام علیه تبعیض و نژادپرستی

در بیانیه مشترک، رهبران کالج دانشگاه کینگ ، دانشگاه وسترن ، کالج دانشگاه برشیا ، کالج دانشگاه هورون و کالج فنشاوه گفتند رفتار نژادپرستانه علیه دانشجویان بین‌المللی که در ساخت خانه و شهر به ما یاری می‌رسانند، غیر قابل قبول است.

آن‌ها در این بیانیه اعلام کردند که ما به عنوان مسئولان دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلات تکمیلی لندن ، موظفیم که جامعه را نسبت به آسیب‌های نژادپرستی را آگاه کنیم. چند فرهنگی دانشجویان ما به ارتقای ساختار فرهنگی جامعه کمک می کند.به عنوان یک کشور متشکل از مردم بومی و مهاجران، چه کاری می‌توان کرد جز اینکه از تنوع قومی و فرهنگی استقبال کنیم؛ این امر باعث غنی شدن هرچه بیش‌تر فرهنگ کشورمان می‌شود.

آن ها در ادامه این بیانیه اضافه کردند که مأموریت جمعی ما به عنوان مؤسسات تحصیلات تکمیلی، ایجاد هم‌دلی، تفاهم و پذیرش از طریق تلاش های آموزشی و پژوهشی در راستای صلح و احترام متقابل است. نژادپرستی در این شهر، این استان و این کشور جایی ندارد.

دفتر آموزش بین المللی کانادا به عنوان بزرگ‌ترین مرجع امور مربوط به آموزش بین‌المللی، مبارزه با نژادپرستی را به عنوان اصل اصلی مأموریت خود قرار می دهد.

شورای دانشجویان دانشگاه وسترن در شهر اونتاریو از دانشجویان خود خواست با مبارزه علیه نژادپرستی ضد آسیایی با افزایش آگاهی ، تقویت صدای آسیایی‌ها از جمله داتش‌آموختگان و حمایت از سازمان هایی که با بیگانه ستیزی مبارزه می کنند، حمایت از مشاغل متعلق به آسیایی‌ها و امضای تقاضای مشترک برای متوقف کردن نژاد پرستی گام بردارند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دانشجویان بین‌المللی خواهان رفع تبعیض‌های نژادی هستند
دانشجویان بین‌المللی خواهان رفع تبعیض‌های نژادی هستند
99/12/11 - 09:36
کرونا تعداد دانشمندان بین‌المللی ایالات متحده در سال 2020 را بیش از 9درصد کاهش داد
کرونا تعداد دانشمندان بین‌المللی ایالات متحده در سال 2020 را بیش از 9درصد کاهش داد
99/12/04 - 14:31
کاهش تمایل دانشجویان بین‌المللی به تحصیل در آمریکا
کاهش تمایل دانشجویان بین‌المللی به تحصیل در آمریکا
99/08/25 - 10:54
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: