system
رویدادهای جانبی «اینوتکس 2021» را بشناسیم
رویدادهای جانبی «اینوتکس 2021» را بشناسیم

رویدادهای جانبی «اینوتکس 2021» را بشناسیم


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 73994
نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری هرساله علاوه بر بخش اصلی میزبان بخش‌ها و رویدادهایی است که محتوای رقابتی، آموزشی و ترویجی دارند.

رویداد اینوتکس 2021 نیز از این قاعده مستنثنی نیست و در کنار رویداد نمایشگاهی، به برگزاری رویدادها و بخش‌های جنبی می‌پردازد. این رویدادها در سال‌های پیش نیز برگزار می‌شد و میزبان طیف قابل توجهی از فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری بود. این رویداد امسال نیز متناسب با شرایط کشور و رعایت سازوکارهای بهداشتی در دو قالب حضوری و مجازی میزبان مخاطبان است.

رویدادهای حوزه فناوری و کارآفرینی به عنوان یکی از بسترها برای ایجاد تعامل و مشارکت میان صاحبان ایده، صاحبان سرمایه، فناوران و نوآوران برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان در این رویدادها علاوه‌بر افزایش مهارت‌های تخصصی، از فرصت‌هایی مانند شبکه‌سازی، دسترسی به منابع سرمایه، مربیان، متخصصان و مزایای زیاد دیگری بهره‌مند می‌شوند. رویدادهای کارآفرینی مختلفی که در سراسر جهان برگزار می‌شوند را می‌توان بر اساس ماهیت رویداد، در چهار مفهوم شبکه‌سازی، آموزش، سرمایه‌گذاری و همکاری و مشارکت طبقه‌بندی کرد.

اینوتکس 2021 نیز با شناسایی مهم‌ترین این رویدادها و همکاری با برگزارکنندگان آن‌ها، میزبانی این رویدادهای مهم را عهدهدارد. برخی از این رویدادها پیش از برگزاری نمایشگاه اجرا شده و نتایج آن در نمایشگاه منعکس خواهد شد.

 

اینوتکس پیچ چیست

یکی از رویدادهای جذاب نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس 2021، با عنوان اینوتکس پیچ شناخته می‌شود. این رویداد از مراحل مختلفی تشکیل شده است. در مرحله نخست استارتاپ‌‌ها به صورت آنلاین داوری شده و از استارتاپ‌‌های منتخب برای رقابت حضوری در مقابل سرمایه‌گذاران دعوت به عمل می‌آید. در این مرحله از رقابت، که در استان‌های مختلف برگزار خواهد شد، ابتدا تیم‌های استارتاپی درخصوص نحوه ارائه به سرمایه‌گذار آموزش دیده و در ادامه در حضور سرمایه‌گذاران محلی به معرفی ایده یا محصول خود می‌پردازند.

در ادامه از استارتاپ‌های برگزیده شده در مرحله مقدماتی به منظور حضور در نمایشگاه اینوتکس 2021 و نیز شرکت در رقابت‌های نیمه نهایی و نهایی دعوت به عمل می‌آید. در این مرحله، استارتاپ‌ها ضمن بهره‌مندی از فرصت حضور در دوره‌ پیش شتابدهی مخصوص اینوتکس، امکان بهره‌مندی از خدمات ویژه (از قبیل فضای کار اشتراکی رایگان، خدمات مربوط به سیستم ‌های پرداخت آنلاین و ...) را برای توسعه کسب و کار و آمادگی بیشتر برای شرکت در رقابت نهایی را خواهند داشت.

 

استارتاپ‌ها نبرد می‌کنند

امسال برای دومین بار رقابت نهایی بین استارتاپ‌ها در قالب نبرد استارتاپی  اتفاق خواهد افتاد. در اینوتکس بتل، استارتاپ‌ها علاوه بر معرفی محصولات یا خدمات خود، دو به دو به بحث و مناظره با یکدیگر خواهند پرداخت تا در نهایت برترین استارتاپ‌ها از دیدگاه داوران و مخاطبان انتخاب شود.

رقابت اینوتکس‌پیچ با هدف معرفی و سرمایه‌‌گذاری روی ایده‌‌ها و استارتاپ‌‌های مستعد از شهرهای مختلف کشور انجام می‌شود؛ ازاین‌ رو دبیرخانه نمایشگاه اینوتکس از سرمایه‌گذاران، وی‌سی‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و افراد علاقه‌مند برای شرکت در این رویداد و سرمایه‌گذاری روی ایده‌های منتخب دعوت به‌عمل می‌آورد.

 

استیج اینوتکس را بشناسیم

در این رویداد ضمن دعوت از افراد شناخته شده و تاثیرگذار بین‌المللی، سخنرانی‌های الهام بخش، رویدادهای شگفت انگیز و بررسی ترندهای روز دنیا و چالش‌های آن از جمله برنامه‌هایی است که در استیج ویژه نمایشگاه برگزار خواهد شد.  

محورهای استیج اینوتکس 2021 شامل تفکر خلاق و تفکر کارآفرین، رهبر ی و ایجاد تغییر در پارادایم‌های ذهنی، ساخت یک اقتصاد موفق در کشور و دیگره محورهای حوزه اجتماعی و اقتصادی است.

 

ایستگاه آینده چیست

با توجه به این که نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری نگاهی آینده نگرانه به موضوعات نوآوری و فناوری دارد، بر همین اساس ضمن جمع‌آوری اطلاعات از برترین گزارش‌های آینده‌نگارانه دنیا، به طور اختصاصی زمینه را برای رونق زیست‌بوم نوآوری و فناوری و توسعه آن در قالب ایستگاه آینده فراهم کرده است.

این رویداد فناورانه  ضمن مرور بر روندهای رو به رشد فناوری‌های جدید، به خصوص در ۶ حوزه بلاک‌چین، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، کلان داده، رایانش ابری و فناوری‌های همگرا (NBIC) به بررسی و مرور تازه‌ترین فناوری‌ها و نوآوری‌ها می‌پردازد.

 

کافه سرمایه چه کاری می‌کند

در دهمین دوره نمایشگاه اینوتکس این امکان برای استارتاپ‌ها فراهم شده است تا با سرمایه‌گذاران ملاقات کرده و جذب سرمایه کنند. کافه سرمایه اینوتکس، فرصتی ویژه برای صاحبین شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌ها است تا بتوانند سرمایه لازم را برای ایده‌های نوآورانه خود جذب کنند. ایده‌پردازان و شرکت‌ها، متناسب با میزان سرمایه مورد نیاز و حوزه فعالیت و خدماتشان به سرمایه‌گذاران متناظر معرفی شده و در نشست‌های ویژه‌ای به تعامل می‌پردازند.

 

در استارکاپ چه رخ می دهد

این بخش یکی از بخش‌هایی است که از امسال به نمایشگاه اضافه شده و میزبان رقابت جذاب بین شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌ها خواهد بود. نخستین جام استارتاپی بازی‌های رایانه‌ای، رقابتی جذاب را میان فعالان زیست‌بوم نوآوری کشور در دو رشته بازی‌های رایانه‌ای شاهد خواهد بود.

 

پاویون مشاوران، بخش دانشجویی اینوتکس، رویداد ارائه نیازهای فناورانه، بازدید از ناحیه نوآوری پردیس، تجربه فناوری و اینوتکس آکادمی از بخش‌های گوناگون نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری است که 28 تا 31 اردیبهشت ماه سال جاری توسط پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
آموزش‌‌های لازم برای رسیدن ایده‌های نوآورانه به بازار کسب و کار داده می‌شود
آموزش‌‌های لازم برای رسیدن ایده‌های نوآورانه به بازار کسب و کار داده می‌شود
00/02/01 - 14:05
شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق زیر یک سقف گرد هم می‌آیند تا دستاوردهایشان را به مخاطبان جهانی عرضه کنند
شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق زیر یک سقف گرد هم می‌آیند تا دستاوردهایشان را به مخاطبان جهانی عرضه کنند
99/12/11 - 13:26
آغاز ثبت‌نام دهمین نمایشگاه اینوتکس؛ جهان با ظرفیت‌های فناورانه و نوآورانه ایران تعامل می‌کند
آغاز ثبت‌نام دهمین نمایشگاه اینوتکس؛ جهان با ظرفیت‌های فناورانه و نوآورانه ایران تعامل می‌کند
99/11/29 - 08:33
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: