نقش کلیدی آزمایشگاه‌ها در راهبری پژوهش‌ها

نقش کلیدی آزمایشگاه‌ها در راهبری پژوهش‌ها


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 79292
مریم عباسی*

یکی از رسالت‌ها و وظایف آزمایشگاه‌ها را می توان نقش کلیدی آنها در راهبری پژوهش‌های محصول محور و کاربردی دانست. موضوعی که می تواند، به ارتقای بازار فناوری در کشور و تولید محصولات و ارائه خدمات مبتنی بر نیازهای جامعه منجر شود.

این مجموعه‌ها می‌توانند با ارائه خدمات آزمایشگاهی در همه حوزه‌های فناورانه، ارتقای کیفی پژوهش‌ها و محصولات را محقق کنند. خصوصا اهمیت کارهای آزمایشگاهی در حوزه‌های فناورانه‌ای چون زیست‌فناوری، سلول‌های بنیادی که رابطه مستقیمی با سلامت افراد جامعه و نقشی موثر در تولید داروها و تجهیزات درمانی دارند، صدچندان می شود. مثلا کسانی‌که در حوزه زیست فناوری پژوهش می کنند به آزمون‌های آزمایشگاهی به چشم جزیی جدایی‌ناپذیر در فعالیت‌های خود نگاه می کنند.

آزمون‌هایی که مسیر رسیدن و دست‌یابی آنها به نتایج قابل قبول، مستند و علمی را کوتاه‌تر کرده و زمینه‌ای برای اتصال ارائه کنندگان به متقاضیان این خدمات فراهم می‌کند. همچنین انجام چنین اقداماتی سرعت و کیفیت نتایج حاصل از تحقیقات و پژوهش‌ها را نیز بالا می برد.

بر همین اساس، تسهیل دسترسی پژوهشگران، دانشجویان، اساتید و فعالان حوزه‌های مختلف فناورانه به آزمون‌های علمی و آزمایشگاهی در کشور ضروری است و باید مجموعه‌های دارای این تجهیزات و تخصص‌ها شرایط برای استفاده از این امکانات را در جامعه هدف فراهم کنند.

مجموعه فناور و آزمایشگاهی ژینو ژن پژوهان یکی از شرکت‌هایی است که با ورود به این حوزه، خدماتی در زمینه فناوری‌های سلولی، مولکولی و زیست‌ فناوری به فعالان و متقاضیان ارائه می کند. این مجموعه با برخورداری از بخش‌های سلولی، مولکولی، الکتروریسی، مطالعات حیوانی و بافت‌شناسی، طیف متنوعی از خدمات آزمایشگاهی را در اختیار پژوهشگران، دانشگاهیان و فعالان فناور به ویژه در حوزه نانو، زیست‌ فناوری و ایمپلنت‌ها قرار می‌دهد.

طیف وسیعی از دانشجویان رشته‌های تحصیلی گوناگون خدمات مجموعه آزمایشگاهی ما بهره می‌برند. همچنین دیگر مشتریان خدمات ما دانشجویان رشته های غیر مرتبط  که ایده یا محصولی دارند و نیازمند انجام آنالیز هستند، شرکت های تولید کننده ایمپلنت های استخوانی و پژوهشگران و فناوران حوزه بیولوژی، هستند.

این مجموعه با برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی به صورت دوره‌ای، فصلی و اختصاصی نیز در این مسیر یاریگر فعالان این حوزه است. شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این میان به عنوان نقطه اتصالی میان مجموعه‌های آزمایشگاهی و مخاطبان و فعالان این حوزه، نقشی موثر در تسریع و تسهیل ارائه این خدمات دارد.

 

*مدیر مجموعه فناور و آزمایشگاهی ژینو ژن پژوهان عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: isti.ir

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
فناوری واسنجی چگونه به توسعه پژوهش‌ها کمک می‌کند
فناوری واسنجی چگونه به توسعه پژوهش‌ها کمک می‌کند
00/08/24 - 10:55
 ضرورت‌هایی برای حفظ ایمنی محیط آزمایشگاه‌ها
ضرورت‌هایی برای حفظ ایمنی محیط آزمایشگاه‌ها
96/06/06 - 12:21
گزارش بهینه‌سازی انرژی و محیط ‌زیست در بخش ساختمان تصویب شد
گزارش بهینه‌سازی انرژی و محیط ‌زیست در بخش ساختمان تصویب شد
96/03/20 - 12:05
بیشتر بخوانیم