تولید دستگاه بیوراکتور کشت سلول برای تکثیر سلول‌های غیرچسبنده در کشور
همراه با چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران/

تولید دستگاه بیوراکتور کشت سلول برای تکثیر سلول‌های غیرچسبنده در کشور


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 13897
مدیر عامل شرکت سلول بافت زیست گفت: «نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران» می­ تواند با ایجاد یک بازار مناسب به چرخش مالی در شرکت­ های دانش بنیان و رشد آن­ها کمک ­کند.

مدیر عامل شرکت سلول بافت زیست گفت: «نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران» می­ تواند با ایجاد یک بازار مناسب به چرخش مالی در شرکت­ های دانش بنیان و رشد آن­ها کمک ­کند.

 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ناصر احمد بیگی مدیر عامل شرکت سلول بافت زیست که در چهارمین دوره «نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران» شرکت کرده است درباره محصولاتی که در این دوره از نمایشگاه توسط این شرکت ارائه می‌شود اظهار کرد: مهمترین محصول شرکت که در این دوره نمایشگاه ارائه می‎شود دستگاه بیوراکتور کشت سلول است. این دستگاه برای کشت دینامیک و تکثیر سلول­های غیر چسبنده مانند سلول­های بنیادی خونساز استفاده می­شود. از کاربردهای دیگر این دستگاه در آزمایشگاه­های تحقیقاتی و همچنین مراحل اولیه کشت سلول برای تولید پروتئین­های نوترکیب است.

احمد بیگی درباره سایر محصولات ارائه شده توسط این شرکت در نمایشگاه گفت: مهمترین محصولات شرکت دانش بنیان سلول بافت زیست (سبز)  در سه شاخه تجهیزات آزمایشگاهی همچون انکوباتور CO2، دستگاه تولید داربست­های الکتروریسی، دستگاه تصویر برداری همزمان از DNA و پروتئین، نرم افزارهای تشخیصی و تحقیقاتی همچون نرم افزار کاریوتیپ، نرم افزار آنالیز رفتار حیوان آزمایشگاهی و محصولات پزشکی بازساختی همانند بیو ایمپلنت‌های استخوانی، پوشش زخم مشتق از پرده آمنیوتیک، داربست‌های الکتروریسی هستند.

وی درباره ترویج اقتصاد دانش بنیان با برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های دانش بنیان نوپا از امکان دسترسی به بازار محدودی برخوردار هستند بنابراین برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی امکان معرفی آنها به بازار را فراهم کرده و کمک بسیار بزرگی در رونق گرفتن آنها است.

مدیر عامل شرکت سلول بافت زیست گفت: یک چالش عمده تولید به ویژه در محصولات با تکنولوژی بالا ایجاد بازار برای محصول است این مساله در شرایط خاص کنونی اقتصاد کشور اهمیت دوچندانی دارد. این نمایشگاه می­تواند با ایجاد یک بازار مناسب به چرخش مالی در شرکت­های دانش بنیان و رشد آن­ها کمک ­کند.

وی خاطرنشان کرد: البته با توجه به اینکه دانشگاه­ها و مراکز دولتی عموماً محدودیت­های مالی برای خرید از این نمایشگاه دارند، با افزایش سقف حمایت­ها امکان خرید دانشگاه­ها بیشتر می­شود و حمایت موثرتری از اقتصاد دانش بنیان کشور که هنوز در مراحل نخستین شکل­گیری است و با مخاطرات عمده‌ای مواجه است صورت خواهد گرفت.

به گفته احمد بیگی، مهاجرت نخبگان، شرایط نامناسب حاکم بر کل اقتصاد کشور همچون رکود اقتصادی و بهره بانکی بالا، عدم اعتماد مصرف کننده به کالای ایرانی، ضوابط غیر شفاف و عموماً سخت­گیرانه برای صدور مجوزهای تولید و تائید محصول، دسترسی محدود و دشوار به بازار جهانی از جمله چالش‌های مسیر تجاریسازی محصولات ساخت داخل است.

وی همچنین برگزاری این نمایشگاه را با توجه به تشویق مراکز دولتی به خرید تولیدات داخلی در جلوگیری از خروج ارز بسیار تاثیرگذار دانست.

شرکت دانش بنیان سلول بافت زیست (سبز) در سال 1387 با هدف توسعه فناوری­های دانش­بنیان در حوزه سلول­های بنیادی، مهندسی بافت و بیولوژی ملکولی تاسیس شده است و در سال 1393 از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یک شرکت دانش بنیان شناخته شد. اولویت اصلی این مجموعه ارائه ایمن­ترین و بهترین محصولات و خدمات از طریق رعایت قوانین و استانداردهای ملی و بین­المللی اخلاقی و علمی است و در این راستا از مجرب­ترین متخصصین بهره می­گیرد.

مهمترین زمینه­های فعالیت شرکت اجرای کارآزمایی­ های بالینی مبتنی بر فرآورده­های سلولی و بافت­­­های مهندسی شده، تولید محصولات پزشکی بازساختی (سلول، بافت و داربست­) برای مصارف بالینی، مشاوره برای راه­اندازی مراکز سلول­درمانی، ساخت اتاق تمیز و استقرار سیستم مدیریت کیفیت، برگزاری دوره­های آموزشی مرتبط با پزشکی بازساختی و تکنیک­های رایج آزمایشگاهی، انجام مطالعات راهبردی جهت تدوین چارچوب­های قانونی، علم­سنجی و آینده پژوهی و تولید تجهیزات آزمایشگاهی، محصولات پژوهشی و نرم­افزارهای تخصصی تشخیصی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت iranlabexpo.isti.ir نیز مراجعه کنید.

چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاه ساخت ایران به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 5 تا 8 اردیبهشت ماه سال جاری با حضور شرکت‌های دانش بنیان داخلی این حوزه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

پایان پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم