«علوم شناختی و دانشآموزان»، پرونده تازهترین شماره «مغز و شناخت»
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در این شماره فصلنامه، مطالبی با عناوین «نقد و بررسی مسیر پژوهش در علوم شناختی»، «چت بات های همدل»، «داروی جدید آلزایمر: سرعت گیر یا درمان»، «معرفی طرح های برتر رویداد از ایده تا بازار»، «روان گردان ها ابزاری برای درمان»، «فناوری های زیستی در علوم شناختی» و نیز «تقلب از لنز شناختی: عدم صداقت این بار در پژوهش درباره رفتار صادقانه» به رشته تحریر در آمده است.
در پرونده «علوم شناختی و دانش آموزان» با تاکید بر ضرورت و اهمیت امر ترویج و توسعه این حوزه علمی در فضاهای آموزشی، دیدگاهها و نظرات دستاندرکاران در ارتباط با پژوهش در مدارس و ایجاد انگیزه و علایق در میان دانشآموزان برای جذب در این حوزه انعکاس یافته است.
در معرفی استارتاپها به رویداد «شتاب از ایده تا بازار» پرداخته شده و ضمن مصاحبه هایی، نظرات رتبه نخست تیمهای برگزیده در ارتباط با توانبخشی شناختی با استفاده از فناوری واقعیت مجازی بر کاربرد فناوری برای اجرای تمرینات توانبخشی و افزایش اثر بخشی آن منتشر شده است.
در بخشی دیگر از شماره جدید فصلنامه «مغز و شناخت»، یادداشتها و مطالبی در ارتباط با روانگردانها، معرفی کتاب طراحی برای افراد مبتلا به دمانس، داروی جدید آلزایمر و چتبات های همدل درج شده است .
در این شماره فصلنامه همچنین مقالاتی درخصوص تقلب از لنزشناختی، مروری بر فناوری های تحریک مغزی ، فناوری های زیستی در علوم شناختی ، سلسله گفت و گو های نقد و بررسی پژوهش در عرصه علوم شناختی و همچنین معرفی کتاب تحلیل داده های عصبی برای افزایش اطلاعات و دانسته های مخاطبان و علاقه مندان به حوزه علوم شناختی و علوم اعصاب نیز نگارش شده است.
علاقهمندان می توانند با مراجعه به سایت ستاد علوم شناختی در صفحه انتشارات، فایل فصلنامه را دریافت و مطالعه کنند.
فصلنامه علمی، آموزشی و خبری مغز و شناخت به صاحب امتیازی ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی معاونت علمی و فنآوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری منتشر می شود.
انتهای پیام
Send to friends