اهم اقدامات گروه ترویج، آموزش و سرمایه انسانی ستاد توسعه زیست فناوری

اهم اقدامات گروه ترویج، آموزش و سرمایه انسانی ستاد توسعه زیست فناوری


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 92719
گروه ترویج، آموزش و سرمایه انسانی ستاد توسعه زیست فناوری، فعالیت های ترویجی متنوعی را در حوزه دانش آموزی به مورد اجرا گذاشته است.

به گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری،  منظور از ترویج زیست فناوری، فراهم نمودن بستر فرهنگی مناسب و ارتقا سطح آگاهی سطوح مختلف جامعه و گروه های مرتبط با زیست فناوری با هدف تقویت زمینه های علمی و فرهنگی مورد نیاز برای فعالیت هماهنگ و منسجم این گروه ها در مسیر توسعه زیست فناوری است.

از جمله فعالیت های ترویجی در حوزه دانش آموزی می توان به تولید محتوای مکتوب، تولید محتوای تصویری،تولید دوره های آموزشی و مدیریت و برگزاری ششمین کار سوق ملی مهندسی ژنتیک ویژه مدارس سمپاد اشاره کرد.

تولید محتوای مکتوب

با توجه به آغاز فعالیت های باشگاه دانش آموزی زیست فناوری از ابتدای سال تحصیلی 1399-1398 ،تولید محتوای آموزشی در حوزه زیست فناوری در دستور کار قرار گرفت لذا با توجه به ترجمه متون اصلی زیستشناسی در حوزه دانش آموزی محتوای طبقه بندی شده در زیست فناوری در اولویت قرار گرفته و در سال 1401-1400 محتوای هشت حوزه زیست فناوری شامل دارویی،پزشکی،غذایی و ...در حجم 1300 صفحه تدوین و در سایت باشگاه دانش آموزی به نشانی stbioclub.ir بارگزاری گردید.

تولید محتوای تصویری

با توجه به تولید طیف گسترده ای از محتوا های آموزشی و لزوم ارائه مطلوب آن به دانش آموزان و معلمان مقرر گردید محتوا های کتب درسی درمقطع متوسطه اول و دوره ابتدایی تکمیل گردید.به همین منظور محتوای کتب درسی با بهرا گیری از اساتید مجرب و معرفی کاربرد ها و تکنیک های زیست فناوری متناسب با محتوای کتب درسیبه صورت غیر مستقیم تولید گردید وبر روی سایت باشگاه دانش آموزی بارگذاری شد.در همین راستا تدوین دوره های میکروسکوپی بر اساس کتب درسی و تولید کارگاه های آموزشی آفلاین در حدود 500 دقیقه انجام پذیرفت.

تولید دوره های آموزشی

در این بخش به تولید دوره های متناسب با سنین مختلف از ابتدایی تا متوسطه دوم برای رشته گرایش های مسابقات و همچنین تولید کارگاه های متناسب با دیگر مسابقات تلاش برای ارتقای سطح دانش و مهارت دانش آموزان انجام می شود.مخاطب این طرح دانش آموزان برگزیده دیگر رقابت های دانش آموزی زیست فناوری و متقاضیان شرکت در مسابقاتی همچون مسابقات پژوهش سرا ها ، رویداد لیگ زیست فناوری،  ،کار سوق مهندسی ژنتیک در مقطع دانش آموزی هستند.

مدیریت و برگزاری ششمین کار سوق ملی مهندسی ژنتیک ویژه مدارس سمپاد

کارسوق مهندسی ژنتیک به عنوان ششمین کارسوق مهندسی ژنتیک در سال تحصیلی 1402-1401 در شرایط حضوری بودن مدارس سمپاد در کشور برگزار گردید.این کار سوق از پاییز سال 1401 با ارسال فراخوان و برگزاری جلسات معرفی برای مسئولین سمپاد آغاز به کار کرد.در این زمان بستر برگزاری دوره های مجازی نیز آماده و تست شد.

#20

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
رفع معضل ریزگردها اولویت اصلی ستاد توسعه زیست‌فناوری در سال 96
رفع معضل ریزگردها اولویت اصلی ستاد توسعه زیست‌فناوری در سال 96
97/01/08 - 11:04
فعالیت‌های هر سال ستاد زیست‌فناوری ارزیابی داخلی می‌شود
فعالیت‌های هر سال ستاد زیست‌فناوری ارزیابی داخلی می‌شود
96/03/16 - 10:39
جشنواره دانش‌آموزی زیست‌فناوری سوم آذرماه با حضور معاون علمی افتتاح می‌شود
جشنواره دانش‌آموزی زیست‌فناوری سوم آذرماه با حضور معاون علمی افتتاح می‌شود
95/08/26 - 10:48
بیشتر بخوانیم