دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی

دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 94148
جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور امروز، 25 مهر ۱۴۰۲ در روز دوم سیزدهمین همایش ملی نخبگان با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بر اساس برنامه پیش‌بینی شده، هفت نفر از نخبگان در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوعاتی مانند آلودگی هوا، بهداشت و درمان، علوم نوین مانند کوانتوم، خودرو به عنوان یکی از موضوعات کلیدی، کشاورزی و محرومیت‌زدایی صحبت خواهند کرد و بناست تا نقشه راه یک‌ساله در حوزه نخبگان در این دیدار تعیین شود.

روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهوری نیز پیش از بیانات مقام معظم رهبری  گزارشی ارائه خواهد داد.

وی در گفت‌وگویی کوتاه پیش از آغاز دیدار امروز نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: افتخار داریم به رسم هرسال در آغاز شروع سال تحصیلی به همراه جمع حدود هزار نفری از نخبگان کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کنیم.طیف متعددی از نخبگان کشور شامل برگزیدگان کنکور، برگزیدگان المپیادها، استادان جوان، برگزیدگان جایزه‌های علوم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و تمام کسانی که به نحوی مستعدین و نخبگان حوزه علم و فناوری در کشور هستند در یک فرایندهایی برای حضور در این برنامه ثبت نام می‌کنند و بر مبنای امتیازاتی که دارند انتخاب می‌شوند. هر سال از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار استفاده می‌کنیم و نقشه راه یک ساله ما در حوزه نخبگان همیشه با این دیدار تعیین میشود.

رییس بنیاد ملی نخبگان افزود: یکی از نکاتی که وجود دارد، سخنان نخبگان در این دیدار و بیانات رهبر معظم انقلاب، بعد از دیدار دسته‌بندی و وارد مرحله اجرا می‌شود. یکی از اقداماتی که از سال گذشته سرعت گرفت، موضوع انتخاب، جذب و استفاده از نخبگان در دستگاه اجرایی کشور و سرعت گرفتن جریان جذب نخبگان در هیات علمی دانشگاه‌ها بود.

دهقانی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، توصیه‌ها و درخواست‌هایی به شکل خاص در حوزه‌های کلان کشور مثل معدن و کشاورزی و ... داشتند که برای آن‌ها در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌ریزی شده و از چند ماه گذشته در دست اجراست.

انتهای پیام

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم