سامانه صدور گواهینامه کیفیت EX -SIL/IPIEx در کشور بومی شد

سامانه صدور گواهینامه کیفیت EX -SIL/IPIEx در کشور بومی شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 92420
مشکل شرکت­های دانش‌بنیان فعال در حوزه نفت و گاز جهت اخذ گواهی نامه‌های معتبر EX وSIL از نهادهای بین‌المللی به همت و پیگیری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان انرژی برطرف‌ شد.

 به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، در این راستا، معاونت امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با همکاری انجمن نفت موفق به طراحی و راه اندازی سامانه صدور گواهینامه کیفیت EX، SIL/IPIEx شدند، این سامانه امکان بررسی و صدور گواهی کیفیت تجهیزات مصرفی را دارا بوده و برای مصارف داخلی وزارت نفت قابل استناد و مورد قبول است.

از مزیت های این سامانه می توان به کاهش زمان و هزینه و ارزیابی تایید اصالت گواهی نامه های خارجی اشاره کرد.

طی سالیان گذشته، مشکلات متعدد شرکت‌های دانش بنیان به خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نفت جهت اخذ گواهینامه‌های معتبر EX و SIL از نهادهای بین المللی و نگرانی شرکت‌های تابعه وزارت نفت جهت اخذ پذیرش گواهی نامه‌های داخلی به علت حساسیت حفاظت از تاسیسات نفت و خسارت‌های قابل توجه حوادث ناشی از تجهیزات غیراستاندارد، مطالعات موردی بسیاری برای حل مسائل این حیطه در دستور کار قرار گرفت.

حاصل تلاش‌های صورت‌گرفته، طراحی زیست‌بوم صدور گواهینامه داخلی مطابق با استانداردهای بین‌المللی و بررسی اعتبارسنجی گواهی نامه‌های خارجی برای جلوگیری از جعل این نوع گواهی نامه ها در صنعت نفت بود.

هم اکنون با پذیرش مسئولیت وزارت نفت و انجمن نفت ایران؛ سیستم ارزیابی انطباق SIL/IPIEx جایگزین گواهی نامه خارجی شده و موانع اخذ این گواهی نامه برای سازندگان داخل صنعت نفت مرتفع گردیده است.

در این خصوص شرکت ایپل به عنوان اولین نهاد صدورگواهی SIL/IPIEx ذیل انجمن نفت ایران فعالیت خود را آغاز و این امکان برای ورود سایر نهادهای معتبر به این حوزه هم فراهم شده است تا شرکت های دانش بنیان که در حوزه ساخت تجهیزات وابسته به وزارت نفت و مرتبط با آن فعالیت دارند مورد بهره برداری قرار گیرند.

#15

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
نخستین گواهی‌نامه استاندارد محصولات دانش‌بنیان در استان گلستان صادر شد
نخستین گواهی‌نامه استاندارد محصولات دانش‌بنیان در استان گلستان صادر شد
99/06/05 - 07:59
صلاحیت‌سنجی رانندگان بر اساس مهارت‌های شناختی
صلاحیت‌سنجی رانندگان بر اساس مهارت‌های شناختی
97/08/14 - 10:19
آزمایشگاه مرجع کیفیت، ضرورت توسعه صنایع دانش‌بنیان
آزمایشگاه مرجع کیفیت، ضرورت توسعه صنایع دانش‌بنیان
94/11/11 - 08:47
بیشتر بخوانیم