فعال سازی مراکز هم‌آفرینی و صنعتی‌سازی فناوری از برنامه‌های معاونت علمی در خراسان جنوبی است
دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری:

فعال سازی مراکز هم‌آفرینی و صنعتی‌سازی فناوری از برنامه‌های معاونت علمی در خراسان جنوبی است


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 94008
رضا اسدی فرد، رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و محمدجواد صدری مهر، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری در سفر به خراسان جنوبی ضمن بازدید از دانشگاه بیرجند با ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و مشکلات فعالان اکوسیستم نوآوری، فناوری و کارآفرینی در این استان آشنا شدند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری  از جمله برنامه‌های این سفر افتتاح نمایشگاه مانایی‌ها در مرکز نوآوری دانشگاه بیرجند بود که 42 شرکت دانش بنیان، هسته نوآور و خلاق و شرکت خلاق بنیان در حوزه‌های مهندسی، هنری و ... در آن حضور دارند.

صدری مهر، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران، گفت: معاونت علمی به توسعه فناوری و نوآوری و صنایع خلاق و شرکت‌های خلاق و نوآور نگاه ویژه ای دارد و در حمایت از این شرکت‌ها نیز ایجاد خانه‌های خلاق در دستور کار است. در استان خراسان جنوبی دستور کار ایجاد چهار خانه خلاق جدید داریم و از خانه خلاق دانشگاه بیرجند نیز حمایت خواهد شد.

صدری‌مهر ادامه داد: حمایت‌ها و تسهیلات ارزان قیمتی به صنایع خلاق تعلق می‌گیرد که باعث توسعه صنایع خلاق و تولید و عرضه به بازار و ایجاد کارآفرینی شود. در سال جاری بیش از 50 درصد تسهیلات ارزان قیمت این معاونت به صنایع خلاق اختصاص خواهد یافت.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری تأکید کرد: صادرات محصولات شرکت‌های خلاق به راحتی صورت می‌گیرد و در آینده نزدیک صادرات از سوی این شرکتها به ارقام بالایی خواهد رسید.

 

وی با اشاره به قدمت فرهنگی و وجود استعدادهای خدادادی در استان خراسان جنوبی گفت: برای صنایع خلاق استان خراسان جنوبی امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

 

فعال سازی مراکز هم‌آفرینی

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور افزود: با فعال سازی مراکز هم‌آفرینی از صنعت حمایت می‌شود به شرط اینکه ظرفیت خط خالی تولید خود را در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار دهند که در قالب قراردادهای مشارکتی انجام میشود و در کوتاه مدت شدنی است و درصد قابل توجهی از شرکتهایی که پشت سد صنعتی سازی مانده‌اند را می‌تواند از این مرحله عبور دهد.

صدری مهر تصریح کرد: در حوزه صنایع سازی و تجاری سازی طرحهای فناور و نوآور عقب هستیم و میطلبد که در این راستا تلاش و حمایت بیشتری شود تا کارهای انجام شده به تولید انبوه برسد.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: طرحهای خوبی که در این نمایشگاه ارایه شده نشانه دهنده استعدادهای خدادادی در این منطقه است که لازم است به تولید انبوه برسد و در بازار جایگاه خود را پیدا کند که در این راستا برنامه ریزی لازم در جهت تقویت موضوع تجاری سازی ، می بایست با همکاری استان انجام شود.

صدری مهر ابراز امیدواری کرد که با همکاری صنایع استان بتوان پنج مرکز هم‌آفرینی در خراسان جنوبی فعال کرد.


منافع و منابع استان در مدل برش استانی حفظ می‌شود

صدری‌مهر در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اعتبارات و حمایت‌های ویژه استان خراسان جنوبی با توجه به دوری از مرکز، پاسخ داد: در این سفر توافقی با استانداری صورت خواهد گرفت که براساس آن تمام اعتبارات معاونت در اختیار استاندار قرار می‌گیرد و معادل این مقدار از اعتبارات استان نیز در نظر گرفته خواهد شد تا در یک زمان دو ساله و براساس برنامه‌های شش ماهه هزینه شود. در مدل برش استانی منافع و منابع استان حفظ می‌شود. 

وی با اعلام اینکه براساس مطالعات جهانی ایران عنوان پرسرعت ترین رشد در فناوری را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: در حوزه فناوری به صورت مستقیم 400 هزار شغل پایدار در یک دهه گذشته ایجاد شده است.

صدری مهر ابراز امیدواری کرد با برنامه معاونت علمی در صنعتی سازی و تجاری سازی تعداد شغل پایدار دو برابر شود.

وی اعلام کرد: تجاری سازی و صنعتی‌سازی فناوری و ایجاد مسکن نخبگان از عوامل جذب نخبگان و جلوگیری از مهاجرت است که در برنامه این معاونت در استان خراسان جنوبی قرار دارد.

 

 
 
 


معرفی مدرن ترین دستگاه برداشت زعفران در نمایشگاه دانشگاه بیرجند

دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند هم گفت: این نمایشگاه برای معرفی و عرضه توانمندیهای علمی و پژوهشی و نوآوری دانشجویان دانشگاه بیرجند در آستانه سال تحصیلی برپا شده است. رئیس دانشگاه با تأکید بر اینکه که معرفی دو محصول حوزه زعفران در این نمایشگاه انجام شد، افزود: تولید قرص زعفران و کسب مجوز از سازمان غذا و دارو و معرفی مدرن ترین دستگاه برداشت زعفران در این نمایشگاه صورت گرفته است.

صدری‌مهر همچنین علاوه بر افتتاح نمایشگاه از کارخانه نوآوری و مرکز رشد پردیس شهدا و مراکز نوآوری حوزه کشاورزی(ساختمان‌های ماحک ۱ و ماحک ۲ ) در پردیس امیرآباد و باغ امیریه دانشگاه بیرجند نیز بازدید کرد.

وی در این بازدید با ظرفیت‌ها، مشکلات و چالش‌های زیرساختی این حوزه‌ها آشنا شد و راهکارهای لازم برای نحوه حمایت‌ها و ... را ارائه کرد.

انتهای پیام

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم