نخستین رویداد و نمایشگاه بین المللی مد و پوشاک خلاق افتتاح شد
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این نمایشگاه به همت ستاد توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تا 26 مهرماه پذیرای عموم بازدیدکنندگان است. طراحی پوشاک و منسوجات، ترویج و آموزش به وسیله کاراکترسازی و الگوسازی، دیجیتال مارکتینگ و پوشاک سلامتمحور و هوش مصنوعی از محورهای مهم این نمایشگاه و رویداد بینالمللی است.
مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه مد و پوشاک خلاق یک رویکرد فناورانه و نوآورانه در صنعت مد و پوشاک ماست. این صنعت هم بازیگران متعددی دارد و هم شرکتهای خوبی در این حوزه فعال هستند به همین دلیل ما نیازمند یک شبکه متشکل از شرکتهای خلاق و دانش بنیان بودیم که پیشران این صنعت باشند.
وی افزود: تاکنون هیچ رویداد و فرآیندی نبود تا این فعالان دور هم جمع شوند و ما در گام اول در ستاد تلاش کردیم تا این اکوسیستم را ایجاد کنیم و امروز نتیجه آن برگزاری نمایشگاه مد و پوشاک خلاق است.
حسنلو خاطرنشان کرد: امروز همه فعالان و پیشتازان صنعت پوشاک دور هم جمع شده اند و در این راستا قرار است امکان مذاکرات B2B فراهم شود و همچنین طی این مدت جمعی از مسئولان از نزدیک با دستاوردهای آنها آشنا میشوند. همچنین مهمانان خارجی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت تا بین ظرفیتهای فناوریهای حوزه پوشاک در داخل کشور و مشارکتهایی در خارج از کشور چه در حوزه سرمایه گذاری و چه در حوزه تولید نقطه اتصال ایجاد شود و در این راستا بتوانیم صنعت پوشاک را ارتقا دهیم.
وی گفت: ما نیاز داریم جریان صنعت پوشاک را در لایههای زیرساخت توسعه دهیم. در این راستا میتوان به حوزههای پارچه، مد و طراحی مد اشاره کرد که بازیگران اصلی این حوزه شرکتهای دانش بنیان هستند.
زهرا شفقت، دبیر نمایشگاه مد و پوشاک خلاق هم گفت: در این نمایشگاه ۲۷ غرفه حضور دارند که قرار است طی ایام نمایشگاه تجربیاتشان را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و دستاوردهایشان را در معرض نمایش بگذارند.
دبیر رویداد و نمایشگاه مد و پوشاک خلاق گفت: بر اساس فراخوانی که اعلام کردیم تعدادی از شرکتهای خلاق برای حضور در رویداد ثبت نام کردند که پس از ارزیابی آنها تعدادی از شرکتهای خلاق برای حضور در نمایشگاه انتخاب شدند. همچنین برخی از شرکتها هم از طریق وزارتخانه های میراث و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی که در برگزاری این نمایشگاه همکاری دارند معرفی شده اند.
شفقت با اشاره به اهداف رویداد و نمایشگاه مد و پوشاک خلاق گفت: این نمایشگاه در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال (مهار تورم، رشد تولید) که یکی از شاخصههایش تعامل با دستگاهها و حمایت از تولید داخل است برگزار شده است. هدف اصلی نمایشگاه به هم رسانی، تعامل، شناسایی بازیگران زیست بوم خلاق و نوآور است. همچنین قرار است که نقطه اتصالی باشیم که ارتباطاتشان را به عنوان نهاد حاکمیتی تسهیل کرده و به رفع مشکلات آنها بپردازیم.
#20
انتهای پیام
Send to friends