کارگزاران تبادل فناوری کشور گرد هم می‌آیند

کارگزاران تبادل فناوری کشور گرد هم می‌آیند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 70741
شبکه فن‌بازار معاونت علمی برای تسریع در روند تجاری‌سازی فناوری و جذب سرمایه، به بروکرها (کارگزاران تبادل فناوری) تکیه دارد. این بروکرها که در استان‌های سراسر کشور مستقر هستند برای ششمین نشست سراسری خود در باغ نوآوری ورامین گرد هم می‌آیند.

ششمین نشست بروکرهای شبکه فن بازار معاونت علمی، روز پنج شنبه 8 آبان ماه 1399 به میزبانی شهر ورامین و باغ نوآوری مستقر در این شهر در راس ساعت 10 صبح برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه تسهیل در تجاری‌سازی فناوری یکی از محورهای اصلی فعالیت بروکرها به شمارمی‌رود، یکی از اصلی‌ترین موضوعات این نشست نیز، مسئله عرضه و تقاضای فناوری است.

حاضران در این رویداد، آخرین چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی عرضه مناسب فناوری را مورد کاوش قرار می‌دهند و همچنین در زمینه نیازهای فناورانه شرکت‌ها، موسسات و صنایع بزرگ، بحث و گفتگو خواهند کرد.

یکی از موضعاتی که تعداد قابل توجهی شرکت دانش‌بنیان، صنایع خلاق و نرم، شرکت فناور و استارتاپ در رابطه با آن مشغول فعالیت هستند، موضوع پسماند و مدیریت پسماند است. با توجه به اینکه بیشتر توجه‌ها معطوف به پسماندهای شهری بوده است، در این نشست مسئله پسماند شهرهای صنعتی به عنوان یکی از محورهای رویداد در نظر گرفته شده است.

صاحبان صنایع و مدیران شهرک‌های صنعتی با چالش‌های متعددی در ارتباط با مدیریت پسماند صنعتی مواجه هستند و در این ارتباط دست یاری به سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و صنایع خلاق و نرم، دراز کرده‌اند.

همچنین به دلیل اعمال تحریم‌های دشمنان، واردات بسیاری از کاتالیست‌ها با مشکل مواجه شده است، در سال‌های اخیر بسیاری از کاتالیست‌ها، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان بومی‌سازی شده است. برای ایجاد ارتباط بیشتر میان این شرکت‌ها و صنایع بزرگ در موضع کاتالسیت‌ها، میان بروکرهای مستقر در استان‌های مختلف، بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

فناوری پلاسما نیز یکی از فناوری‌های رو به رشد در کشور محسوب می‌شود. این فناوری می‌تواند کاربردهای تجاری متعددی مانند، آلودگی‌زدایی، دفع زباله، برش دادن و اصلاح عملکردی سطوح مواد مختلف به منظور افزایش خاصیت چسبندگی جوهر‌های ساده و چندلایه داشته باشد و در بسیاری موارد دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

شناسایی نیاز صنایع مختلف کشور به این فناوری و بحث در مورد شرکت‌های فناور توانمند در این رشته، از جمله دیگر سرفصل‌های مورد اشاره در ششمین نشست بروکرهای سراسر کشور است. مسائلی مانند معدن، اصلاح ژنتیک دام سبک و کشاورزی نیز در این نشست مورد بحث قرار می‌گیرد.

 

شبکه فن بازار معاونت علمی وظیفه تبادل و تجارت فناوری را بر عهده گرفته است. ایجاد ارتباط میان فناوران و سرمایه‌گذار و صنایع بزرگ، یکی از محورهای فعالیت این شبکه محسوب می‌شود. در حال حاضر در شهرهای مختلف کشور، 23 شبکه فن‌بازار استانی تاسیس شده است. 3 فن بازار تخصصی نیز در رشته‌های مختلف فعالیت دارند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/33

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
فعالان اپتیک و فوتونیک ایران گرد هم می‌آیند
فعالان اپتیک و فوتونیک ایران گرد هم می‌آیند
97/10/30 - 13:37
 متخصصان داخلی و خارجی حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر گرد هم می‌آیند
متخصصان داخلی و خارجی حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر گرد هم می‌آیند
97/07/15 - 13:30
شرکت‌های فناور حوزه انرژی از 8 کشور اسلامی گرد هم می‌آیند
شرکت‌های فناور حوزه انرژی از 8 کشور اسلامی گرد هم می‌آیند
97/02/09 - 11:27
بیشتر بخوانیم