system
افقی تازه با برگزاری کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی
 افقی تازه با برگزاری کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

افقی تازه با برگزاری کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 38465
دبیر علمی سومین جشنواره و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: این رویداد افقی نو برای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها افق جدیدی را در شناسایی، کنترل و درمان بسیاری از بیماری‌ها خاص است.


دبیر علمی سومین جشنواره و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت:  این رویداد افقی نو برای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها افق جدیدی را در شناسایی، کنترل و درمان بسیاری از بیماری‌ها خاص است.
 به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ناصر اقدمی، دبیر علمی سومین جشنواره و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: تحقیقات در زمینه پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی اعم از مطالعات بنیادین مرز دانش، مطالعات عملکردی حیوانی و کارآزمایی‌های بالینی با بهره‌گیری ازفناوری‌های روز دنیا و با هدف پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها افق جدیدی را درشناسایی، کنترل و درمان بسیاری از بیماری‌های دژنراتیو ایجاد کرده است.
 وی بیان کرد: در راستای این جهش علمی و همپای دیگر کشورها در ایران نیز ستاد سلول‌های بنیادی به پشتوانه‌ی پیشینه‌ی غنی بیش از 20 سال تحقیقات در زمینه سلول‌های بنیادی و نیز حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا در این زمینه، برپایی کانون‌های هم‌اندیشی و برگزاری سمپوزیوم‌های بین‌المللی سهم ارزنده‌ای را در این میان ایفا کرده است.
 اقدمی با اشاره به این‌که ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی برای سومین سال متوالی میزبان دانشمندان و اندیشمندان به نامی از سراسر دنیا است، گفت: به حوزه‌های مختلف پزشکی و زیستی در سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در 3-10 آذرماه در تهران پرداخته می‌شود.
 وی محورهای علمی کنگره امسال را دربگیری طیف گسترده‌ای از مباحث روزدنیا شامل پیشرفت‌های اخیر در زمینه‌های مهندسی بافت و بیومتریال‌ها، بانک‌های سلولی، سلول درمانی، ایمنی‌سلول درمانی، ژن‌درمانی، ملاحظات اخلاقی، دستکاری‌های ژنتیکی، ارگانوئیدها و کاربردشان در مدل‌سازی بیماری‌ها و تکوین، پرتوانی و بازبرنامه‌نویسی سلولی و نیز معرفی تکنولوژی‌های جدید مورد استفاده در تحقیقات سلول‌های بنیادی عنوان کرد.
دبیر علمی سومین جشنواره و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مهم‌ترین هدف جشنواره امسال را گرد هم آوری اندیشمندان جوان در حوزه‌های مختلف پزشکی، زیستی و مهندسی، برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌های علمی، شناسایی و معرفی صاحبان ایده‌های محصول محور به سرمایه‌گذاران  و نیزمعرفی شرکت‌های داخلی فعال در زمینه سلول‌های بنیادی دانست.
وی با دعوت ازاندیشمندان، محققان، سرمایه‌گذاران بخش سلامت، دانشجویان و تمامی علاقه‌مندان این حوزه برای حضور کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: این حضور به غنای علمی هر چه بیشتر این رویداد که با حضور مهمانان و اساتید برجسته ایرانی و خارجی برگزار می‌شود، می‌افزاید.
 سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، 3 لغایت 10 آذرماه 1397، توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار خواهد شد.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: