system
الکترونیک انعطاف‌پذیر چیست
 الکترونیک انعطاف‌پذیر چیست

الکترونیک انعطاف‌پذیر چیست


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 35167
تراشه الکترونیک انعطاف‌پذیر، سامانه‌های هوشمند تولید انبوه شده و به‌نوعی ساخته‌شده از ارگانیک انعطاف‌پذیر و الکترونیک با سطح بزرگ است، که قادر است، فرصت‌های کسب‌وکار جدید بسیاری را ایجاد کند.

 
تراشه الکترونیک انعطاف‌پذیر، سامانه‌های هوشمند تولید انبوه شده و به‌نوعی ساخته‌شده از ارگانیک انعطاف‌پذیر و الکترونیک با سطح بزرگ است، که قادر است، فرصت‌های کسب‌وکار جدید بسیاری را ایجاد کند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ تا به امروز بیشترین توجه معطوف به تحقق "دستگاه‌های OLAE نوعی" بوده است اما مجتمع سازی ناهمگن ویژگی‌های اثبات‌شده در داخل این سامانه‌ها، راه را به‌سوی صنعتی شدن هموار می‌کند. در ابتدا این دستگاه‌ها تنها با تکیه‌بر زیرساخت‌های موجود بر مبنای فناوری‌های یکپارچه‌سازی بود، اما در فاز بعدی قابلیت‌های متعددی در سامانه‌های منعطف و قابل تطبیق تجمیع خواهند شد که نیاز به فرایندهای جدید و روش‌های پیشرفته‌تری برای مجتمع سازی دارند و میتوانند فرصت‌های کسب‌وکار جدید بسیاری را ایجاد کند.
بیشتر این ادوات نوآورانه در تراشه الکترونیک انعطاف‌پذیر، شامل دستگاه‌های فوتونیک با ابعاد بزرگ مانند صفحه‌نمایش، عناصر روشنایی، فوتوولتاییک ارگانیک و حسگرهای فوتونیک است.
بر اساس این گزارش؛ نخستین گام برای ساخت نمونه اولیه و امکانات تولید تراشه الکترونیک انعطاف‌پذیر مبتنی بر دستگاه‌های OLAE ارزان در ابعاد کوچک در حال حاضر ساخته‌شده است و بنا بر توصیه‌های colae مجموعه‌های تجاری‌سازی الکترونیک ارگانیم با سطح بزرگ، به طور حتم اقدام هماهنگ و پشتیبان در توجیه کردن زیرساخت‌های موجود تولید در اروپا سازنده خواهد بود.
همچنین این تلاش باید تقویت شود تا بتواند به شرکت‌های نوپا، بنگاه‌های کوچک و متوسط و کارگاه‌های کوچک موجود و دفاتر طراحی بی فایده، فرصت جستجوی ظرفیت کل بازار را برای تولید ایده‌هایشان را فراهم کند، اگرچه بازار مدل‌سازی و شبیه‌سازی برای ادوات مبتنی بر سیلیکون در دسترس است، اما این برا ادوات الکترونیکی انعطاف‌پذیر ناهمگن مناسب نیست.
توسعه چنین ابزارهایی برای کوتاه کردن زمان رسیدن به بار در ادوات الکترونیکی انعطاف‌پذیری ضروری است.
رابطه نمایشگرهای ارتباطی با تراشه الکترونیک انعطاف‌پذیر
به طور کلی OLED های هوشمند ابعاد بزرگ برای نمایشگرهای ارتباطی به شمار میروند، از سوی دیگر نمایشگرها یکی از ملموس ترین نمودهای فوتونیک به عنوان یک فناوری کلیدی است. همچنین قادرند ارتباط تصویری با کیفیت بالا کارایی را به ویژه در میان مهندسان، مدیران کسب و کار، پزشکان و غیره ... افزایش داده و بسیار رقابتی عمل کنند. از سوی دیگر تقاضا برای نمایشگرها بسیار متنوع است و فناوری صفحه نمایش تا حد زیادی بستگی به کاربرد نهایی دارد.
به طور خاص برای نمایشگرهای نزدیک به چشم با ابعاد میکرو، بزرگترین چالش دست یابی به تابش بالا با سایز پیکسل کوچک در کنار کاهش مصرف انرژی است.

پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: