system
تعامل شرکت‌های داخلی و بین‌المللی عرصه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی تسهیل می‌شود
 تعامل شرکت‌های داخلی و بین‌المللی عرصه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی تسهیل می‌شود

تعامل شرکت‌های داخلی و بین‌المللی عرصه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی تسهیل می‌شود


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 27939
ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب ایرانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای تسهیل گری و ایجاد زمینه تعامل میان شرکت‌های داخلی و بین‌المللی این عرصه اقدام به برگزاری جلساتی مشترک کرده است.


 
ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب ایرانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای تسهیل گری و ایجاد زمینه تعامل میان شرکت‌های داخلی و بین‌المللی این عرصه اقدام به برگزاری جلساتی مشترک کرده است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب ایرانی معاونت علمی، با هدف توسعه کمی و کیفی صنعت گیاهان دارویی کشور، اقدام به بسترسازی برای حضور شرکت‌های مشاور در عرصه بین‌المللی تجارت گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در کشورکرده است.
 این ستاد از موضع تسهیل گری و ایجاد زمینه مناسب برای حضور شرکت‌های ذی‌ربط داخلی در عرصه تجارت جهانی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی این اقدام را صورت داده تا با تسهیل بازار رسانی و صادرات محصولات تولیدی گیاهان دارویی کشور شرایط مناسبی را برای افزایش تولید این محصول استراتژیک در کشور عزیزمان فراهم کند.
به همین منظور آقای ALec imad به‌عنوان مدیرعامل یکی از شرکت‌های مشاور در تجارت بین‌المللی در جلسه مذکورحضور پیدا کرد.
در این جلسه  مباحثی در خصوص چگونگی افزایش کیفیت تولید و بسته بندی  محصولات مختلف گیاهان دارویی ایران  با هدف حضور هر چه بیشتر آن در بازار جهانی مطرح شد.
میهمان مدعواز کشور استرالیا بیان کرد: در طول سفرهای زیادی که در دنیا داشتم، از جمله کشورهایی چون آمریکا، کانادا، برلین، چین، ژاپن، دوبی، ایتالیا، فرانسه و غیره، یکی از مواردی که اهمیت داشت امتحان کردن مزه‌های مختلف بود. به جرات می‌توانم بگویم محصولات ایرانی در این میان از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
وی گفت: از جمله خدماتی که ما به‌عنوان یک شرکت فعال در این راستا ارائه می‌دهیم شناسایی فرصت‌های اقتصادی و ایجاد نگرشی نو به موضوع  صادرات است تا بر اساس آن صادرات  محصولات تولیدی  نه به ‌صورت خام، بلکه بصورت فرآوری شده و با ارزش افزوده بمراتب  بالاتر صورت گیرد..
آلک ایماد با اشاره به این مسئله که عرضه و فروش محصولات گیاهان دارویی  به‌صورت خام سوددهی مورد نظر را  ندارد به‌عنوان‌مثال به زعفران اشاره کرد و  افزود:صادرات  زعفران به‌صورت خام نمی‌تواند به‌اندازه محصولات جانبی حاصل از آن فروش جهانی داشته باشد.
وی بیان کرد: بر اساس آمار موجود 90 درصد تولید زعفران دنیا در ایران است، اما از لحاظ فروش آن در بازار جهانی، ایران در رتبه 17 دنیا قرار دارد. این در حالی است که تولیدات زعفران ایران در سال 2016 حدود  336 تن بوده و هند به‌عنوان دومین تولیدکننده زعفران در دنیا  تنها 22 تن تولید کرده است.
این نماینده شرکت استرالیایی ادامه داد: در سال 2016 فروش زعفران کل  دنیا بیش از 8 میلیارد  دلار بوده که سهم ایران در این میان 286 میلیون دلار است. این رقم کمتر از   4 درصد از فروش جهانی محسوب می‌شود.
به گفته وی اسپانیا، ایتالیا، امارات و افغانستان بازار اصلی را در تجارت جهانی زعفران دنیا دارند. این کشورها زعفران ایرانی را می‌خرند و با تغییر برند به بازار جهانی ارائه می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد که در طرح پیشنهادی همکاری با ایران در نظر گرفته شده است تا بازار هدف نیازسنجی شود و کالای تولیدی  بر اساس نیاز خریدار تولید ، بسته بندی و به بازار عرضه گردد . زیرا  مهم نیست محصولی در نظر تولیدکننده بهترین باشد ، مهم این است که محصول موردپسند مشتری قرار گیرد.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: