system
سخنرانی 17 محقق برجسته داخلی و خارجی گامی استوار در مدیریت استعدادها
 سخنرانی 17 محقق برجسته داخلی و خارجی گامی استوار در مدیریت استعدادها
در همایش توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی محقق می‌شود؛

سخنرانی 17 محقق برجسته داخلی و خارجی گامی استوار در مدیریت استعدادها


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 30799
سومین دوره از همایش بین‌المللی مدیریت استعدادها در هزاره سوم با حضور صاحب‌نظران داخلی و خارجی 27 و 28 دی ماه سال جاری برگزار می شود.


سومین دوره از همایش بین‌المللی مدیریت استعدادها در هزاره سوم با حضور صاحب‌نظران داخلی و خارجی 27 و 28 دی ماه سال جاری برگزار می شود.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سومین دوره از همایش بین المللی مدیریت استعدادها در هزاره سوم با حضور صاحب نظران داخلی و خارجی 27 و 28 دی ماه سال جاری برگزار می شود. برپایی این رویداد توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف است تا گامی استوار جهت مدیریت استعدادها و برنامه ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت ها و توانمندی های نخبگان و توانمندی های ملی برداشته شود.
همچون دو دوره گذشته در سومین دوره این همایش نیز برنامه های مختلفی برای معرفی روش ها و تکنیک های جدید استعدادیابی و استعداد پروری، معرفی نمونه فناوری های نوین داخلی و خارجی در حوزه مدیریت استعداد، کمک به ارتقاء و بهبود استعدادهای آتی، فراهم سازی بستری جهت تبادل ایده ها و به اشتراک گذاری تجربیات در جامعه علمی کشور برگزار می شود. در این راستا 5 کارگاه آموزشی با موضوعاتی مرتبط با حوزه استعدادیابی و پرورش آن برگزار می شود. همچنین سخنرانی از دیگر بخش های این همایش است که در آن 5 محقق خارجی از کشورهایی همچون آلمان، فیلیپین و ترکیه موضوعات مختلفی درباره استعدادیابی را ارائه می دهند علاوه بر این 12 سخنران داخلی نیز به سخنرانی می پردازند. چگونگی ایجاد انگیزه در دانش آموزان، استعدادیابی و هدایت استعدادها، نقش استعدادیابی در کودکان، استعداد الگویی برای توسعه ملی، مدیریت فرآیند استعداد، مدیریت استعداد برای زنان و شناسایی استعدادها در عصر حاضر برخی از موضوعات این سخنرانی ها است. همچنین پروفسور زیگلر رییس شبکه استعداد یابی اروپا یکی از سخنرانان این رویداد است.
ده ها مقاله برای حضور در سومین دوره همایش توسط پژوهشگران کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این میان ده مقاله برگزیده در دو روز برپایی آن به صورت شفاهی ارائه می شوند. در آخرین روز نیز حاضران و شرکت کنندگان شاهد برگزاری پنل "با مردم" می شوند که در آن با مردم عادی به بحث و گفتگو درباره علم و فناوری و تاثیرات آن در زندگی شان پرداخته می شود که این پنل اقدامی در راستای مردمی سازی علم و دانش در جامعه و میان مردم است.
بر اساس این گزارش، نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی هدف از این همایش را همفکری و به اشتراک گذاری دانش و تجربه محققان، پژوهشگران و دست اندرکاران داخلی به منظور یافتن راهکارهای نوین شناسایی، پرورش و هدایت استعدادها و همچنین شناسایی روش های تسهیل کاربرد فناوری در این زمینه دانست.
به گفته ضرغام، تمرکز همایش حاضر بر پرورش نسلی توانمند و با استعداد در جهان فناوری محور امروزی است. چرا که پیشرفت فناوری مسیر جدیدی را پیش روی حوزه مدیریت استعداد باز کرده است. در این همایش شناسایی استعدادهای بالقوه و بالفعل، روش‌های نوین استعدادیابی و استعدادپروری و نقش فناوری اطلاعات در برنامه ریزی و مدیریت استعدادها در کانون توجه قرار دارد.
رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی همچنین گفت: صندوق در نظر دارد تا مفاهیم علم را مردمی کند و مدیریت استعداد نیز اگر بتواند به کلیدواژه همه مدیران، کارشناسان، مردم، دانشجویان و دانش آموزان تبدیل شود، شاهد پرورش نسلی خلاق، توانمند، مستعد و دانش محور خواهیم بود. نسلی که چرخ های دانش، فناوری و کارآفرینی کشور را با برنامه ریزی هوشمندانه و فناورانه خواهند گرداند.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: