system
نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌ها توسط متخصصان داخلی
 نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌ها توسط متخصصان داخلی

نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌ها توسط متخصصان داخلی


زمان مطالعه : 5 دقیقه
کد خبر : 36221
یکی از شرکت های دانش بنیان داخلی که از سال 70 فعالیت خود را آغاز کرده است در حوزه های مختلف مدیریت، تامین کالا و اجرای پروژه های مختلف صنعتی و نیروگاهی فعالیت می کند و در این حوزه ها توانسته موفقیت های بزرگی کسب کند.


یکی از شرکت های دانش بنیان داخلی که از سال 70 فعالیت خود را آغاز کرده است در حوزه های مختلف مدیریت، تامین کالا و اجرای پروژه های مختلف صنعتی و نیروگاهی فعالیت می کند و در این حوزه ها توانسته موفقیت های بزرگی کسب کند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این شرکت که با حضور متخصصان ایرانی راه اندازی شده است با همت جوانان و نخبگان ایرانی موفق به دریافت رتبه های برتر حوزه های نیرو، یک ساختمان و ابنیه، نفت و گاز، تاسیسات و تجهیزات از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز شده است.
جعفر رحمان نیا مدیر عامل این شرکت در خصوص نوع فعالیتشان می گوید: شرکت نصب نیرو در زمینه های مختلفی فعالیت می کند که از آن جمله می توان به حوزه های مدیریت مهندسی، تامین تجهیزات، نصب و راه اندازی پروژه ها در زمینه های نیروگاه های حرارتی ( بخاری، گازی و سیکل ترکیبی )، آبی، بادی و خورشیدی و پرتابل، پالایشگاه های نفت، گاز و مجتمع های پتروشیمی، خطوط انتقال نیرو پست های فشار قوی، ساختمان های صنعتی و نیروگاهی، پالایشگاهی، انواع سازه های بتنی و فلزی، ساختمان های اداری و مسکونی و مجتمع های صنعتی، آب شیرین کن، کارخانجات به ویژه در حوزه انرژی اشاره کرد.
وی ادامه می دهد: این شرکت با بکارگیری 4200 نیروی تحصیل کرده، متخصص و متعهد توانایی اجرای پروژه در زمینه فعالیت های ساختمانی، حمل، نصب و راه اندازی نیروگاه ها، احداث خطوط و پست های انتقال نیرو و ساخت مخازن سوخت در داخل و خارج از کشور را دارا است. نصب نیرو در بیش از دو دهه سابقه فعالیت خود بیش از 320 پروژه بزرگ EPC, PC, C به پایان رسانده و در حال حاضر نیز پروژه های متعددی را در داخل و خارج از کشور در دست انجام دارد.
به گفته مدیرعامل این شرکت، هدف تعیین شده در شرکت نصب نیرو تبدیل شدن آن به یکی از پنج پیمانکار عمومی برتر در حوزه های انرژی، صنعت و  ساختمان در کشور و برندی معتبر در منطقه MENA  تا سال ۱۴۰۴ است که برای رسیدن به این هدف با خودباوری، اتکا به سرمایه انسانی متعهد، متخصص و توانمند و فن‌آوری‌های نوین، تلاش زیادی می کنیم.
رحمان نیا همچنین تصریح می کند: شرکت نصب نیرو برای اولین بار و بعد از تلاشهای فراوان موفق به امضای قراردادی به طور مستقیم با کارفرمایی غیر ایرانی (جهت ارائه خدمات پیمانکاری در حوزه خط و پست در کشور ترکمستان) شده است. این پروژه، سیم کشی خط ۵۰۰ کیلوولت به طول ۲۰۰ کیلومتر در کشور ترکمنستان است.
شرکت نصب نیرو از بدو تاسیس تا کنون با مشارکت در احداث 43 نیروگاه در انواع حرارتی ( بخاری، گازی و سیکل ترکیبی ) و آبی و بادی توانسته است با تولید بیش از 16000 مگاوات انرژی نقش موثری در تامین نیاز کشور به انرژی داشته باشد. همچنین این شرکت تجربه مشارکت در ساخت نیروگاه هایی از جمله: نیروگاه الصدر بغداد، نیروگاه حیدریه نجف، نیروگاه خورمالا اربیل را در کشور عراق، مجموعا به ظرفیت 830 مگاوات انرژی در کارنامه خود دارد و در حال حاضر در آن کشور فاز اول پروژه نیروگاه رومیله بصره به ظرفیت 1000 مگاوات در دست اجرا دارد.
همچنین این شرکت، با اجرای پروژه های ساختمانی مربوط به نیروگاه های تولید برق و پروژه های زیر ساختی پالایشگاه های نفت و گاز و مجتمع های صنعتی کشور و نیز احداث پروژه های خاص ساختمانی از قبیل لوکوموتیو مپنا و دیسپاچینگ، رکوردهای قابل توجهی را به ثبت رسانده است که شامل بیش از 452.000 متر مربع ساختمان، بیش از 280.000 تن کارهای فلزی، بیش از 12 میلیون متر مکعب خاک برداری و خاک ریزی و بیش از 950.000 متر مکعب بتن ریزی می شود.
شرکت نصب نیرو در حوزه خطوط انتقال نیرو و پست با اجرای بالغ بر 10.000 کیلومتر خطوط انتقال برق در ولتاژهای مختلف در کشور و نیز 250 کیلومتر خط انتقال برق در کشور سنگال ( 190کیلومتر خط 225Kw و 60 کیلومتر خط 33Kw ) و نیز عملیات سیم کشی حدود 170 کیلومتر خط انتقال 500Kw در کشور ترکمنستان و نصب و راه اندازی حدود یکصد ایستگاه برق فشار قوی، کارنامه درخشانی را تا کنون از خود بجای گذاشته است.
بر اساس اعلام این شرکت، ایران با قرارگیری در جایگاه دوم ذخایر نفت و گاز جهان به عنوان یکی از بازیگران اصلی این حوزه از صنعت مطرح بوده و در میان کشورهای صاحب منابع انرژی فسیلی از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است.
تجارب شرکت نصب نیرو در احداث مجتمع‌های پالایشگاهی و صنعتی کشور، نشان از عزم جدی نصب نیرو در توسعه فعالیت‌های این شرکت در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و کسب سهم قابل توجهی از بازار داخلی این صنایع است.
کارخانه اسکلت فلزی شرکت نصب نیرو در شهرک صنعتی اراک واقع است و ظرفیت تولید سالانه 18000 تن انواع سازه های فلزی نیروگاهی و صنعتی را داراست. این کارخانه در طول دو سال فعالیت خود از مهرماه سال 1394 تا کنون بالغ بر 25000 تن قرارداد ساخت و نصب سازه های فلزی شامل 15 قرارداد در نیروگاه های کشور ( سیکل ترکیبی پرند، فردوسی مشهد، غرب کارون، چابهار، مکران، کلاس F بندر عباس و ... ) را منعقد و به پایان رسانده و یا در حال اجرا دارد.
انرژی های نو بخش دیگری است که این شرکت در آن فعالیت می کند که در این حوزه با مالکیت تجهیزات ویژه در حوزه لجستیکی از قبیل جرثقیل های 600 تن و 800 تن و نیز کشوئی های خاص برای حمل پره های این توربین ها اجرای عملیات ساختمانی، حمل و نصب 22 واحد توربین بادی 2/5Mw در مزرعه بادی کهک استان قزوین را با موفقیت به اتمام رسانده است. همچنین در حال حاضر اجرای پروژه مهندسی، تدارکات و ساخت ( EPC ) نیروگاه بادی آقکند (شامل 20 واحد توربین بادی 2/5Mw) را با تکیه بر نفرات آموزش دیده و ماشین آلات خاص و دانش نهادینه شده خود، در دست اجرا دارد.
پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: