system
پل زدن روی شکاف نوآوری
 پل زدن روی شکاف نوآوری

پل زدن روی شکاف نوآوری


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 33944
پل زدن در میان نتایج پژوهش‌های فاخر و توسعه محصول و به‌تبع آن غلبه بر آنچه به‌اصطلاح " دره مرگ" خوانده می‌شود، باید عنصری کلیدی راهبرد فوتونیک برای تأمین مالی پروژه‌های پژوهش و فناوری در آینده اروپا باشد.


پل زدن در میان نتایج پژوهش‌های فاخر و توسعه محصول و به‌تبع آن غلبه بر آنچه به‌اصطلاح " دره مرگ" خوانده می‌شود، باید عنصری کلیدی راهبرد فوتونیک برای تأمین مالی پروژه‌های پژوهش و فناوری در آینده اروپا باشد. این رویکرد تأمین مالی باید در درون چارچوب جدید برنامه افق 2020 پیاده‌سازی شود.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ یکی از ویژگی‌های کلیدی در مسیر دستیابی به افق 2020 و عملیاتی سازی مشارکت عمومی ـ خصوصی فوتونیک، تعهد بلندمدت صنعت برای ارزیابی و تعیین مقدار سرمایه‌گذاری انجام‌شده در حوزه پژوهش و نوآوری فوتونیک در اروپا خواهد بود.
مشخصاً، تعهد صنعت فوتونیک اروپا، اهرمی برای تأمین مالی اولیه اتحادیه اروپا برای سرمایه‌گذاری در اروپا از طریق یک عامل از چهار عامل سنجیده می‌شود. ، این تعهد مبتنی بر عملکرد تجمعی مشارکت‌کنندگان در صنعت فوتونیک آیت نه شرکت‌های مجزا. بنابراین فوتونیک 21 پیشنهاد می‌کند همه شرکت‌هایی که سالهای 2014 تا 2022 در پروژه‌های مربوط به مشارکت عمومی خصوصی فوتونیک در افق 2020 حضور دارند، مورد پایش قرار گیرند.
اهداف و چشم اندازهای راهبردی
امروزه، بازار جهانی فوتونیک بالغ‌بر 300 میلیارد یورو تخمین زده می‌شود و تأثیر فوتونیک بر توانمندسازی سایر صنایع ازنظر گردش مالی و میزان اشتغال بسیار چشمگیر است. انتظار می‌رود این بازار در سالهای 2015 به چهارصد و هشتاد میلیارد یورو برسد.
از سوی دیگر، اروپا سهم کلی 20 درصدی از بازار جهانی را در اختیار دارد که معادل 60 میلیارد دلار می‌شود. سهم بازار اروپا در برخی بخش‌های کلیدی فوتونیک، مانند نورپردازی که بسیاری از بازیگران صنعتی پیشرو در بازار اروپا در آن قرار دارند تا 45 درصد هم افزایش داشته است. اروپا همچنین موقعیت‌های ویژه‌ای را در فناوری‌های لیزر صنعتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و بیوفوتونیک دارد.
به‌طورکلی جامعه فوتونیک اروپا یک رویکرد چندگانه را برای غلبه بر مشکل دره مرگ و پل زدن روی شکاف نوآوری پیشنهاد می‌کند، که در این رابطه، اقداماتی در زمینه‌های همچون پژوهش مبتنی بر ره نگاشت فوتونیم با رویکرد زنجیره ارزش، ارزش شناخته‌شده نوآوری‌های جایگزین شونده و همچنین گرفتاری اولیه کاربران نهایی موردنیاز است.
بر اساس این گزارش؛ با توجه به موضوعات مطرح شده و اهمیت جامعه فوتونیک در سرا سر دنیا، برای نخستین بار در کشور، ره نگاشت راهبردی " فوتونیک پیشرانه رشد اقتصادی اروپا" توسط ستاد توسعه فناوری های لیزر فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی، ترجمه و منتشر شده است.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: