system
4 سخنرانی علمی حوزه چاپ سه‌بعدی برگزار شد
4 سخنرانی علمی حوزه چاپ سه‌بعدی برگزار شد
در سومین روز از نمایشگاه چاپ سه‌بعدی؛

4 سخنرانی علمی حوزه چاپ سه‌بعدی برگزار شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 23282
آخرین روز از نمایشگاه چاپ سه‌بعدی میزبان 4 استاد برجسته این حوزه بود تا آخرین دستاوردها و اطلاعات این عرصه را در اختیار حاضران قرار دهند.

آخرین روز از نمایشگاه چاپ سه‌بعدی میزبان 4 استاد برجسته این حوزه بود تا آخرین دستاوردها و اطلاعات این عرصه را در اختیار حاضران قرار دهند.
به گزارش ستاد خبری نمایشگاه چاپ سه بعدی، در سومین روز از برگزاری این نمایشگاه سخنرانی های علمی در زمینه هایی همچون معرفی روش چاپ سه بعدی SLS ، پلیمرهای مورد استفاده در چاپ سه بعدی و بایوپرینترها و فناوری چاپ سه بعدی ارائه شد. در نخستین سخنرانی این روز امیر حسین محمودی کارشناس ارشد این حوزه در سخنرانی خود به معرفی روش چاپ سه بعدی SLS پرداخت. به گفته وی، در این روش با توجه به ضخامت لایه مد نظر پودر در سطح دستگاه پخش شده سپس با حرکت لیزر و حرارت دهی قطعه مورد نظر تولید می شود همچنین وی درباره دستگاه ساخته شده در کشور گفت: عدم استفاده از ساپورت از ویژگی های این دستگاه است که می تواند قطعاتی با پیچیدگی هندسی بالا را نیز بسازد. همچنین دقت و سرعت بالایی نیز در این دستگاه وجود دارد و می توان از مواد زیست سازگار در آن استفاده کرد.
"پلیمرهای مورد استفاده در چاپ سه بعدی" عنوان سخنرانی بعدی بود که توسط عضو پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ارائه شد. بهزاد نسب در این سخنرانی درباره مواد پلیمری مصرفی در چاپ سه بعدی توضیحاتی ارائه داد. به گفته ، مواد مصرفی در چاپگرهای سه بعدی به 4 دسته فلزات، پلیمر، سرامیک و مواد معدنی تقسیم می شوند که خود پلیمرها نیز در دو دسته گرما نرم و گرما سخت وجود دارند.
"بایوپرینترها و فناوری چاپ سه بعدی" عنوان سخنرانی بعدی بود همچنین کاربرد چاپ سه بعدی در صنعت طلا و جواهر نیز در آخرین سخنرانی ارائه شد که در آن درباره انواع پرینترهای سه بعدی و تفاوت های آنها توضیحاتی ارائه شد. به گفته سخنران این بخش، در پرینت سه بعدی به روش DLP پروژکتورهای الکتریکی جایگزین لیزر می شوند که اتلاف انرژی آن کمتر است همچنین در روش دیگری با عنوان ذوب لیزری نیز باید با توجه به کاربردهای محصولات از پودر استفاده می کنیم.

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: