system
4 کارگروه جدید در ستاد علوم شناختی معاونت علمی راه اندازی شد
4 کارگروه جدید در ستاد علوم شناختی معاونت علمی راه اندازی شد
مشاور ستاد خبر داد؛

4 کارگروه جدید در ستاد علوم شناختی معاونت علمی راه اندازی شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 14311
مشاور ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی در امور آموزش از راه‌اندازی 4 کارگروه کمیته دانشجویی، دانش آموزی، پیش دبستانی و توانبخشی شناختی در این ستاد خبر داد.

مشاور ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی در امور آموزش از راه‌اندازی 4 کارگروه کمیته دانشجویی، دانش آموزی، پیش دبستانی و توانبخشی شناختی در این ستاد خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد تقی جغتایی مشاور ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی در امور آموزش درباره فعالیت‌های بخش ترویج و آموزش این ستاد در سال جاری اظهار کرد: در سال جاری 4 کارگروه کمیته دانشجویی، دانش آموزی، پیش دبستانی و توانبخشی شناختی در ستاد راه‌اندازی شده است که هر یک از این کارگروه‌ها از ابتدای سال جاری فعالیت خود را در حوزه علوم شناختی آغاز کردند.
وی در ادامه بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم از طریق فعالیت‌های کمیته دانشجویی 4 هزار دانشجو را از طریق برگزاری دوره‌های علوم شناختی، مسابقات، کارگاه، مدرسه علوم شناختی و همچنین برپایی سمینارهای مشترک بین دانشجویان مهندسی، پزشکی و سایر رشته‌ها تحت پوشش قرار دهیم.

جغتایی درباره برنامه‌های بخش آموزش ستاد در بخش دانش آموزی گفت: در این بخش نیز 20 هزار دانش‌آموزی را تحت آموزش‌های علوم اعصاب و شناختی قرار می‌دهیم. برای این منظور نیز در شیوه‌هایی دانش آموزی به صورت عملی و آزمایشگاهی با مباحث مغز و شناخت آشنا می‌شوند. همچنین برگزاری کلاس‌های علوم مغز و شناخت را در این بخش برای این افراد در مدارس کشور نظر داریم.

رئیس انجمن علوم اعصاب همچنین گفت: مسابقات دانش آموزی نیز در این بخش قرار دارد که در چند مرحله برگزار می‌شود که سال گذشته مرحله نخست این مسابقات برگزار شد و اواخر اردیبهشت ماه نیز مرحله دوم این مسابقات برپا می‌شود. همچنین تنظیم درسنامه‌ای در خصوص آموزش‌های کلاسی دانش آموزان در حوزه مغز و شناخت را در نظر داریم.

وی در ادامه خبر داد: برگزاری مدرسه بین‌المللی با همکاری ایبرو را نیز امسال شاهد هستیم نخست مدرسه بین‌المللی ایبرو در حوزه علوم اعصاب نیمه دوم اردیبهشت ماه در دانشگاه شهید بهشتی با همکاری انجمن علوم اعصاب و دیگری مدرسه بین المللی در حوزه شناختی است که به نقشه براری مغز اختصاص دارد که هر دو این برنامه‌ها با حمایت ستاد برگزار می‌شود. البته نیمی از شرکت کنندگان این مدارس از خارج از کشور و مابقی شرکت کنندگان داخلی هستند.

مشاور ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در امور آموزش درباره سایر فعالیت های ستاد در حوزه توانبخشی شناختی ابراز کرد: در کارگروه توانبخشی شناختی نیز اهدافی همچون تهیه درسنامه‌ها، ترویج در دانشگاه‌ها، برپایی کارگاه‌ها و گسترش حوزه توانبخشی شناختی در سطح مراکز درمانی و آموزشی را پیگیری می‌کنیم. همچنین با همکاری بهزیستی کارگروه افزایش توانایی‌های شناختی و مغزی در کودکان راه‌اندازی شده تا مربیان مهدهای کودک و مدیران آن تحت آموزش در خصوص مغز و شناخت قرار گیرند.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: