system
نمایشگاه «ساخت ایران» به مثابه ابزاری موثر در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان است
نمایشگاه «ساخت ایران» به مثابه ابزاری موثر در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان است
قائم مقام رییس چهارمین نمایشگاه ساخت ایران:

نمایشگاه «ساخت ایران» به مثابه ابزاری موثر در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان است


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 14399
قائم مقام رییس چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: این نمایشگاه، توانسته است به سطحی از کیفیت در سطوح ذاتی فناوری برسدکه تجهیزات فناورانه پیشرفته‌تر، کاربردی‌تر و دارای ارزش افزوده بالاتر، به تعداد بیش‌تری در نمایشگاه عرضه شده‌اند.

قائم مقام رییس چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: این نمایشگاه، توانسته است به سطحی از کیفیت در سطوح ذاتی فناوری برسدکه تجهیزات فناورانه پیشرفته‌تر، کاربردی‌تر و دارای ارزش افزوده بالاتر، به تعداد بیش‌تری در نمایشگاه عرضه شده‌اند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسماعیل قادری فر قائم مقام رییس چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، هدف اصلی و پیام مهم این نمایشگاه را حمایت از تولید داخلی، کسب وکار ایرانی و ارتقای کسب و کار فناورانه شرکت‌های دانش بنیان دانست و افزود: جای خوشحالی است که یک ابزار سیاستی و راهبرد اثرگذار و یک مدل موفق برای حمایت از تولید ایرانی، در مدت زمانی کمتر از 3 سال، آن‌چنان به ثمر نشسته است که توانسته مهم‌ترین پیام خود، یعنی توانمندسازی تولیدات داخلی در رفع نیازهای تحقیقاتی، پژوهشی و فناورانه را به جامعه علمی و فناوری کشور منتقل کند.
وی افزود: خوشبختانه چهارمین و آخرین روز برپایی چهارمین نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران شاهد استقبال گسترده و پرشمار دانشگاهیان، محققان، پژوهشگران و فناوران بوده است و رفته رفته در ساعات پایانی نمایشگاه استقبال دانشگاهیان اصحاب علم و فناوری از نمایشگاه افزایش می‌یابد.
مدیر کل دفتر تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به استقبال درخور توجه مخاطبان از این نمایشگاه گفت: مسئولان و دانشگاهیان از وزارت علوم، تحقیقات فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مراکز علمی، پژوهشی و فناوری، مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی از این نمایشگاه دیدن کرده‌اند که این امر نشان دهنده موفقیت این نمایشگاه، به مثابه ابزار سیاستی موثر در تحقق اقتصاد دانش بنیان است.
وی همچنین ابراز کرد: نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران به عنوان یک ابزار سیاستی اثرگذار در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، کارآمدی خود را به نمایش گذاشته است.
قادری فر در رابطه با محصولات ارائه شده در این نمایشگاه بیان کرد: محصولات ارائه شده در نمایشگاه صد در صد تولید داخلی بودند و شاهد بودیم که محصول دانش بنیان ایرانی موفق شده اند نظر استاد، محقق و پزوهشگر ایرانی را نسبت به استفاده از محصولات ایرانی برای کارهای تحقیقاتی جلب کند.
قائم مقام رییس چهارمین نمایشگاه ساخت ایران گفت: با کسب تجارب موفق از برگزاری دوره های پیشین که در این دوره به قوام لازم رسیده است، به نقطه قابل اتکایی رسیدیم که می‌توانیم مدل نمایشگاه ساخت ایران را در سایر حوزه‌ها، همچون فناوری سلامت، نفت و گاز پتروشیمی و ... که همه آن‌ها بازاراهای بکر و مناسبی برای توسعه کسب و کار فناورانه شرکت‌های دانش بنیان هستند، تکثیر کنیم.
قادری‌فر، با بیان این که ورود این مدل موفق به دیگر زمینه ها، زمینه ورود شرکت‌ها به بازارهای بزرگ اقتصادی را به دنبال خواهد داشت، افزود: به تبع این فراهم شدن زمینه برای شرکت‌ها، اشتغال، توسعه فناوری و به تبع آن افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان از اقتصاد کشور را شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: برای نخستین گام در تلاش برای وارد کردن این مدل به حوزه سلامت هستیم و از طریق تعامل با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بعد از برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران با حمایت از نمایشگاه ایران هلث، زمینه ورود این مدل به عرصه سلامت و درمان را فراهم می‌کنیم.
قائم مقام رییس چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، با اشاره به افزایش کمی کالاهای ارائه شده در دوره چهارم این نمایشگاه، به میزان 25 درصد، گفت: در این دوره، نزدیک به 375 شرکت با بیش از 10هزار محصول حضور داشتند و به طور میانگین، از لحاظ میزان استقبال از سطوح گوناگون فناوری محصولات ارائه شده، میل خریداران به خرید محصولات با فناوری سطح 1 و 2 بوده است که این موضوع، نشان دهنده بلوغ نسبی در ارائه محصولات این دوره از حیث کمی و کیفی است.
قادری‌فر، نمایشگاه امسال را برای شرکت های حاضر و خریداران در چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران پررونق‌تر از سال‌های پیش ارزیابی کرد و افزود: تغییرات جزیی سیاست در نمایشگاه اعم از حذف حمایت یارانه محصولات سطح چهارم که عمدتا مواد مصرفی و یا الزام شرکت‌ها به دانش بنیان شدن و یا قرار گرفتن در این فرآیند، از سوی مخاطبان نیز مورد پذیرش واقع شد
وی در پایان ابراز کرد: جلوه باشکوهی از محصولات دانش بنیان ایرانی را در حوزه تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی ساخت داخل شاهد بودیم.
چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از 5 تا 8 اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.
گزارش لحظه به لحظه و آنلاین نمایشگاه را از وبسایت iranlabexpo.isti.ir بخوانید.
پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: